Svět se ve všech oblastech vývoje zrychluje, sledovat veškerý vývoj je téměř nemožné, nové technologie a příležitosti přicházejí každý den. Proto je velmi důležité, aby náš marketing držel krok s tímto rychlým tempem. Podívejme se, jaké marketingové trendy se očekávají v letošním roce 2020, co zůstane ve starých kolejích a co přibude nového.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Sociální média
Každému jasné, že sociální média se stala natolik součástí každodenního života, že jsou to z marketingového hlediska naprosto nepřehlédnutelná. Stále více lidí tráví online ještě více času. Nesmíme uvíznou jen u Facebooku a Google AdWords, protože jsou zde jiné možnosti jako Instagram, Tiktok, LinkedIn a Pinterest a další.
Facebook již hromadně využívá střední a nejstarší generace. Mladá generace, pro kterou byl Facebook původně určen, z Facebooku pomalu odchází. Zdá se, že počáteční výhoda Facebooku, tedy že šlo o online komunikaci pouze mladých je pryč. Není nic nepříjemnějšího, než když nahrajete obrázek se svými přáteli a najdete u nich hromadu komentáři svých rodičů a prarodičů :). Proto většina mladých lidí stále více používá Instagram, který starší generace zase tolik nepoužívají.
Pinterest tento obrázkový inspirátor, je ideální pro prodej produktů z online internetového obchodu, protože zájemci o prohlížení obrázků si nyní mohou koupit zboží, které je zaujalo přímo z eshopu. Nenechte si ujít tuto příležitost v našem online marketingovém mixu v roce 2020!
Virtuální a rozšířená realita
Přestože AR a VR jsou stále v plenkách, pomalu pronikají do každodenního života. Jen si vzpomeňte na obrovský úspěch Pokémona: po celé dny a týdny jsme mohli vidět, jak se mladí lidé chichotají v ulicích a hledí na své telefony, když hledají Pokémona. Generace Y a Z jsou okamžitě uchváceny všemi novými technologiemi a příležitostmi a cítí nutkání je vyzkoušet, protože nechtějí být v akcelerovaném světě pozadu.
Velké společnosti také cítí, že tyto inovace nabízejí potenciál pro využití. IKEA například vyvinula aplikaci, díky níž je rozšířená realita hmatatelnější, pokud jde o umisťování nábytku ve vašem vlastním domě: pohledem na fotoaparát telefonu můžete místnost prakticky vybavit. Můžete jednoduše vložit hledaný nábytek a zjistit, jak zapadá nebo zapadá do vašeho okolí. Nebo si jen pomyslete na knihu receptů s AR: mladá hospodyňka začne vařit doma, vybere z knihy ten správný recept, přečte všechny ingredience a nasměruje telefon do knihy, která po přečtení obrázku spustí krátké video o tom, jak to všechno uvařit. Je to pohodlné, že?
Videa
Skutečnost, že videoreklamy fungují v online marketingu velmi dobře, není nová. Tato jistota bude platit i v roce 2020. Dovolujeme si doporučit živé videostreamy na Facebooku a Instagramu, protože živé události přitahují v průměru třikrát více lidí. Začněte s video blogem, sdílejte své nápady a tipy! Pomozte zákazníkům učinit rozhodnutí o nákupu, natočit produkt během jeho používání nebo sestavování.
Ale co je nejefektivnější? Myslete na videa, která ukazují zákulisní informace. Mají jistou informační hodnotu. Nebo v případě 360 videí lze konkrétní místo, například hotel nebo restauraci, interaktivně prohlížet z jednoho rohu do druhého. Nejenže je to dobré pro reklamu, ale také vám přináší zcela nový zážitek, přiblíží vás divákovi a zvýší pravděpodobnost, že budete vyhledávat webové stránky společnosti.
Personalizované produkty
Lidé milují, když je něco pojmenováno. Jen si vzpomeňte na úspěch Coca Coly, když 1,5 litrové lahve byly oštítkovány jmény „Pro Petra“, „Pro Mirku“… V každém obchodě jsme viděli lidi, kteří hledali své jméno nebo hledali to správné jméno pro někoho jako dárek. Vsadím se, že tam byly tisíce lidí, kteří pro limonádu vůbec nepřišli, ale když uviděli jméno svého blízkého, nedokázali odejít bez Coca Coly. Lidé nemohou odolat osobním výrobkům. Dětská kniha, která může být přizpůsobena malému dítěti na základě jeho jména: jméno dítěte bude v názvu a bude odpovídat pohlaví a barvě hlavního hrdiny. Jak podmanivý jedinečný nápad na dárek, že? Personalizujte naše výrobky: nabízejte dárkové balíčky s vyrytým štítkem, svatební dekorace na míru, atd.
A když jsme u toho, personalizovaný obsah je nejlépe vidět v internetových obchodech. Vyhledejte v eshopu jeden produkt, ať už je to rukavice, kladivo nebo telefon. S podobným zbožím budete na webových stránkách konfrontováni týdny, měsíce. Nemluvě o tom, že eshopy vytvářejí seznam specifický pro každého uživatele na základě jeho historie vyhledávání, což ve většině případů funguje dobře. Samozřejmě můžete vytvořit personalizovaný obsah založený nejen na vašich vyhledáváních, ale také na vašich zájmech, předchozích nákupech a navštívených stránkách. Tyto remarketingové a personalizační funkce mají lepší eshopové systémy zabudovány do svých možností, například v systému Webareal s tímto můžete pracovat velmi snadno a efektivně.
Hlasové vyhledávání a chytré reproduktory
Stále více lidí využívá Alexu a Siri, dva nejpoužívanější nástroje pro hlasové vyhledávání. Podle zahraničních odborníků bude v USA již téměř každé druhé vyhledávání založeno na hlasu, a to nejen rozšířením rozsahu marketingových technik, ale také rozšířením trhu inteligentních zařízení.
Chatboti
Téměř každý v dnešním světě má emailovou adresu, ale zdá se, že pro firemní využití tento historický nástroj již nestačí. Zákazníci nechtějí čekat. Chtějí okamžitou odpověď na jejich otázky, ale majitelé eshopů nemohou před počítačem sedět 24 hodin. Takže chatbot je perfektním řešením této situace. Nejenže reaguje okamžitě, nikdy neztrácí trpělivost, nikdy se neunaví, pamatuje si všechno a může poskytovat překvapivě vysoce kvalitní služby zákazníkům.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
Influencer marketing
Jde o to, že produkt je prezentován známou osobou, nikoli vámi. Tento slavný člověk může být téměř kdokoliv – celebrita, zpěvák, moderátor, humorista nebo dokonce youtuber. Klíčem je mít co nejvíce sledujících, zastupovat mediální obraz společnosti a povzbudit své sledující, aby si výrobek zakoupili.
SEO a tvorba obsahu
V této oblasti se zřejmě budou dít v tomto roce velké věci. Google nasadit svůj nový hodnotící algoritmus BERT. Který by měl odlišit kvalitní články od nekvalitních, opsaných. Určitě zamíchá s pořadím ve svém vyhledávání. Je tedy načase začít vytvářet OPRAVDU kvalitní unikátní články.
Uživatelem generovaný obsah
Myslíme si, že z výše uvedeného se vyplývá, že situace malého podnikatele se v marketingu stává stále více neudržitelnou, protože nedokáže produkovat dostatek obsahu, který by se odlišil, vynikl v davu. Takže může být možná dobrý rozhodnutím outsourcovat produkci obsahu profesionálům.
Požádejte vaše fanoušky, aby hovořili o vaší společnosti, o vás, vašem produktu, vašich službách nebo vaší akci. Pořizujte fotografie, videa a nahrávejte je na Facebook s hashtagem. Ale můžete o vás také psát na svém vlastním blogu nebo si konečně udělat video kanál na svém vlastním kanálu YouTube.
Analytika
Když už mluvíme o analytice, tak tady zůstává jistotou starý dobrý Google Analytics. Je to skvělý nástroj, ale musíte se naučit, jak jej používat, porozumět tomu, jak funguje a znát podmínky, které pomáhají podnikateli dělat správná rozhodnutí.
Každý podnikatel, který neporozumí svým zákazníkům v roce 2020, nebude moci dobře nastavovat své marketingové nástroje, nebude je systematizovat a nebude správně komunikovat. Takový podnikatel se dostane do značné nevýhody a bude v souboji o zákazníka prohrávat. Přejeme vám, ať se vám podaří zdárně všechny marketingové nástrahy a příležitosti v letošním roce zvládnout a využít ve svůj prospěch!
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.