V tomto článku se dozvíte, jaké zprávy můžete zaslat zákazníkům, kteří vás oslovili přes Messenger, jaké témata (tagy) jsou pro chatboty povoleny, abyste se nedostali do problémů s pravidly pro bezplatné chatování.
Facebook Messenger je stále častěji používaný nástroj pro online komunikaci mezi zákazníky a firmami. Komerční zprávy mají na Messengeru opravdu fantastickou míru pozornosti jejich adresátů. Přes 80% z obeslaných příjemců zpráv, skutečně zprávu otevře. Porovnejte si toto například s výsledky emailových newsletterů.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
ODPOVĚĎ, PROPAGAČNÍ A NEPROPAGAČNÍ ZPRÁVA
Když někdo pošle vaší firmě zprávu, váš chatbot mu může zaslat „odpověď“ („response“ – což je technický termín podle vývojářských dokumentů Facebooku). Po dobu 24 hodin mohou být jakékoli zprávy, které tomuto uživateli posíláte, klasifikovány jako odpověď pro vaši firmu zdarma. Tomu se říká standardní zpráva nebo 24 + 1.
Pokud chcete někdy později obeslat uživatele, se kterým jste již takto v kontaktu (tedy, že jeho první komunikace s vámi byla na základě jeho podnětu), máte 2 možnosti:
- Zaslat mu placenou propagační zprávu
- Zaslat mu bezplatnou zprávu, která se ale může týkat pouze 17 vymezených témat
MESSAGE TAG
Message tag – umožňují zasílat zákazníkům zprávy mimo normálně povolené 24 hodinové okno pro omezený počet účelů. A můžete tak pomocí chatbotů sami aktivně oslovovat vaše uživatele a to hromadně. Takové zprávy jsou pak také zdarma a legální. Ovšem pokud začnete používat tyto tagy proti zamýšleným účelům, můžete vám být Facebookem používání Messengeru zcela zakázáno.
Existuje 17 tagů, které mohou firmy používat k odesílání automatických zpráv pomocí chatbotů:
- Business productivity – oznámení, zpráva nebo připomenutí vaší firmy například o vystavené faktuře
- Community alert – upozornění komunity na nestandardní událost, varování na bezpečnostní riziko, chybu
- Confirmed event reminder – odeslání příjemci připomenutí nebo potvrzení týkající se události, ke které se zaregistroval
- Pairing update – jakýkoli typ informace týkající se souvztažných informací a jejich vzájemné ovlivňující se propojení
- Application update – informace o aktualizaci aplikace, produktu
- Account update – zpráva by se měla týkat změn na zákazníkovu účtě (změn hesla, přeřazení do jiné skupiny…)
- Payment update – jedná se o zprávy, které zahrnují finanční informace, potvrzení platby nebo informace o platebních transakcích
- Personal finance update – další finanční tag, který obvykle zobrazuje finanční aktivitu vaší firmy
- Shipping update -oznámení o zásilce, datumu příjezdu, potvrzení doručení nebo aktualizace časů příjezdu
- Reservation update – zprávy týkající rezervací služeb, půjčoven automobilů, hotelů…
- Issue resolution – tyto zprávy se obvykle týkají problému se zákaznickými službami, obsahovat mohou širokou škálu možných informací nebo řešení.
- Appointment update – aktuální informace příjemci o již sjednané schůzce
- Game event – tato značka se používá pro aktualizace her, ať už se jedná o živou sportovní událost nebo mobilní herní aplikaci
- Transportation update – lety, jízdy nebo trajekty, tato značka se používá pro aktualizace a informace týkající se přepravy příjemce
- Feature functionality update – tuto značku použijte vždy, když chcete uživatelům zaslat nejnovější informace o funkcích a novinkách u vašeho produktu nebo služby. Velmi užitečná značka (můžete do ní „schovat“ velké množství legálních zpráv)!!
- Ticket update – slouží pro zasílání aktuálních informací o například zakoupených lístcích na libovolnou akci, včetně časů zahájení, zrušení, umístění, vrácení peněz nebo připomenutí
- Non-promotional subscription update – tato značka zprávy vyžaduje, aby byla zpráva firma schválena společností Facebook.
Dejte si opravdu velký pozor, abyste tyto bezplatné zprávy nezneužívali. Pokud si myslíte, že ke zprávě dáte například tag „Feature functionality update“ a ve zprávě bude informace o novém produktu a výzva k jeho koupi – dlouho Messenger používat nebudete. Facebook vám ho prostě zablokuje. Proto se opravdu velmi věnujte obsahu rozesílaných zpráv, k čemuž vám přejeme hodně podnikatelských úspěchů (a štěstí).
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|