• Vytvořit e-shop
  • Vytvořit web
  • E-shop kdekoli
  • Dropshipping
  • Pokladní systém EET
  • Inspirace pro podnikání
  • Externí sklad
  • Dopravomat
MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání
  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti

MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání

  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti
Sociální sítě

Jak reagovat na negativní komentáře

napsal admin Únor 5, 2020
SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Jak reagovat na negativní komentáře, které se objeví na vašich firemních sociálních médiích? Ignorovat je? Omluvit se?  Hádat se s autorem? Mazat? Naučte se v našem článku, jak nejlépe tyto situace zvládnout a jak reagovat na negativní komentáře.


PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele. 
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.


Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se lidé obtěžují dohadováním se na online fóru, blogu nebo sociálních sítích? Pokud jste byli svědky jedné z těchto vzrušených debat, pravděpodobně jste zjistili, že nakonec nikdo nezmění názor. Tak trochu si prostě musíte zvyknout na reakce vašich trollů, kteří budou rozhodně nesouhlasit se vším, co zveřejníte.

Stát se mistrem (a vítězem) online debaty je umění a vytvoření odpovědi, která může obrátit negativní komentáře v pozitivní, je opravdu velmi těžké. Ale dá se to naučit. Ne vždy, ale často můžete uspět.

Zde je několik tipů, které byste měli mít na paměti při řešení negativních komentářů:

1. Zůstaňte v klidu. NEPOUŽÍVEJTE CAPS LOCK. Vyhněte se silné interpunkci!!!

Použití VELKÝCH PÍSMEN v komunikaci, může vytvořit negativní pohled na vaši firmu. Mnoho managerů si myslí, že tímto způsobem nejlépe vyjádří a zdůrazní určitou důležitou informaci. Není tomu tak. Zdůraznění lze jistě vyjádřit lepší formou. Pokud tento styl navíc použijete v odpovědích ne negativní komentáře, získáte nálepku toho, kdo na své zákazníky křičí, povyšuje se nad nimi a myslí si o ostatních, že jsou hlupáci. Je jasné, že negativní komentáře vám zvýší tlukot srdce a vyzývají k rychlé bezmyšlenkoví reakci, lepší je zhluboka se nadechnout a reagovat racionálně, bez emocí.

2. Reagujte laskavě

Mnohdy nejsou negativní komentáře dílek vzteklého trolla, který vám chce uškodit. Může jít je o zákazníka, který je rozhořčen tím, že váš produkt nebo služba nesplnila jeho očekávání. V tom případě, je nejlepším řešením celou situaci si se zákazníkem vyjasnit, objasnit funkčnost výrobku nebo služby, navrhnout řešení, které mu pomůže a zajistí spokojenost a očekávanou funkčnost. Pokud odpovíte způsobem, kterým se dokážete obhájit a zákazníkovi pomoci, zjistíte, že jeho další odpověď je bude mnohem laskavější. Můžete od něj dokonce získat omluvu.

3. Uveďte fakta

Nikdy se nespoléhejte jen na svůj názor, na své emoce. Držte se faktů, reagujte v bodech a konstruktivně. Přinejmenším ukážete, že jste uvažovali o tom co vám diskutér vytknul, což vás učiní věrohodnějšími pro ostatní čtenáře. Uvědomte si, že reakce na negativní komentáře nečtete pouze vy a jejich autor, ale především daleko větší skupina vašich zákazníků, kteří se do žádné diskuze nezapojují, ale velmi dobře si všímají vašich reakcí a odpovědí. A podle toho si dělají názor na vaši firmu.

4. Nezesměšňujte protistranu

Často se může stát, že autor negativního příspěvku reaguje třeba na váš článek, který si pořádně nepřečetl. Nezískal všechny informace a tak trochu ze sebe v komentáři udělá hlupáka. Nevyužívejte takových situací, abyste ho „zadupali do země“. Raději upozorněte, že jím kritizovaná informace je uvedena ve vašem textu tam a tam. Pokud si budete vážit i takovýchto komentářů, získáte respekt. Nikdo není rád, když ze sebe udělá hlupáka. Takový komentátor by se vaší nevhodnou nebo dokonce zesměšňující odpovědí mohl lehce stát vaším úhlavním nepřítelem. Nedělejte si zbytečně nepřátele!


ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.

Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.

Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):

Šablona KRYPTONIT  Šablona ETHERUM  Šablona ZINCUM  Šablona CUPRUM

5. Respektujte názor ostatních

Ukažte v diskuzích svůj respekt vůči názorům ostatních lidí. Uznávejte, že každá debata má vždy dvě strany a že si vážíte času, který pisatelé příspěvků vynaložili. Každá debata může být přínosná a může dát různým situacím jinou perspektivu. S názory diskutérů nemusíte nesouhlasit, ale pokud budete postupovat dle výše uvedených tipů, budete vystupovat důvěryhodně. A to je to, oč tu běží.

6. Formulujte své odpovědi krátce, jasně a pozitivně

Musíte samozřejmě reagovat na negativní recenze, ale nedělejte pomocí dlouhých odpovědí a oklikou. Zkompletujte svou odpověď maximálně ve třech až čtyřech větách.

Nenechávejte negativní reakce dlouho bez odpovědi. Pokud zákazník nalezl vaše slabé místo, přiznejte vaši chybu. Omluvte se a pokuste se najít východisko z takové situace. Nabídněte řešení, i třeba jen slibte nápravu. Čtenáři musí vidět, že problém řešíte, že si uvědomujete vážnost situace. Nikdo není neomylný. Důležité je ale to, jakým způsobem zareagujete. Zkuste humor, ale ten nesmí vyznít tak, že berete problémovou situaci na lehkou váhu.

7. Vědět, kdy přestat

Někdy je nejlepší diskuzi opustit. Pokud vidíte, že se s trollem jen „točíte v kruhu“, že již nemá smysl stále dokola opakovat své argumenty, zanechte diskuze a z konverzace odejděte. Někdy vám mohou pomoci ostatní diskutující, kteří trolla sami upozorní, že je to již diskuze o ničem. V případě, že zjistíte, že váš troll – oponent je jen skrytá konkurence, která se snaží přetáhnout zákazníky na svou stranu, neváhejte a jeho příspěvky smažte a blokujte. V těchto situacích opravdu nic jiného nezbývá.

Negativní komentáře jsou nejhorší noční můrou každého podnikatele. Je samozřejmě jen na vás, jak se negativními komentáři vypořádáte. Bojujte s nimi pomocí zde uvedených tipů, nenechte se vyvést z míry, reagujte s chladnou hlavou. Nic tak nepotěší trolla, jako vaše přehnaná reakce. Pamatujte na to, že dobré jméno získáte na internetu až po dlouhé době poctivé práce, ale ztratit ho můžete během chvilky.


VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA 
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.


facebooknegativní komentářesociální sítě
1 komentář
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
admin

předcházející článek
VIDEOKURZ – Nadpisy a základní formátování textu / 6. díl
další článek
Tip na podnikání: mobilní reklama

Také by se vám mohlo líbit

FACEBOOK PŘEDSTAVIL NOVINKY

Květen 7, 2019

CO CHTÍT PO FACEBOOK AGENTUŘE

Leden 28, 2019

JAK VYUŽÍT INFLUENCERY V PODNIKÁNÍ

Květen 28, 2019

6 mýtů o Instagramu

Září 4, 2018

LIBRA – GLOBÁLNÍ KRYPTOMĚNA OD FACEBOOKU

Červenec 11, 2019

FACEBOOK SKUPINY – JAK JE VYUŽÍT V PODNIKÁNÍ

Listopad 5, 2018

PRODÁVÁ VODU PO KOUPELI. ZA 3 DNY VYDĚLALA...

Září 5, 2019

VY A FACEBOOK? BEZ FACEBOOK PIXELU TO NEBUDE...

Říjen 19, 2018

Marketingové trendy v roce 2020

Leden 10, 2020

Facebook obchod nejen pro eshopy

Srpen 9, 2018

FAKTURUJTE ZDARMA



TVORBA FAKTUR ZDARMA
online, rychle, snadno, bez registrace. 

Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

  • 1

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 2

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
  • 4

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 5

    10 TIPŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Září 27, 2018
  • 6

    3 bezplatné nástroje pro tvorbu grafiky

    Červenec 31, 2018
  • 7

    JAKÉ PODNIKÁNÍ FRČÍ V USA

    Listopad 1, 2018
  • 8

    Podnikatelská panička

    Srpen 31, 2018
  • 9

    PŘIVÝDĚLEK ALIAS „BOKOVKA“

    Leden 9, 2019
  • 10

    TVORBA LOGA – ZDARMA

    Říjen 12, 2018

Nejnovější komentáře

  • Antonín: Jak nahradit nedostatkovou webkameru
  • Klára: 21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA
  • Martin: Podmínky podnikání v Česku – je to čím dál horší
  • Martin: Jak začít online podnikání
  • Jan: ČASOVÁ OSA V GOOGLE MAPS

Sledujte nás na Facebooku

Bohemiasoft

Štítky

3. a 4. vlna EET (7) banky (5) blog (8) cenotvorba (5) covid-19 (6) CSS (6) daně (14) DPH (6) EET (16) EET 2020 (7) eshop (41) extra tip (8) facebook (18) fakturace (9) faktury online (9) faktury zdarma (7) franchising (7) fulfillment (10) Google (11) Google Disk (7) HTML (6) inspirace (13) kancelářské aplikace (4) koronavirus (9) marketing (9) nápady na podnikání (23) návštěvnost (5) obrázky (5) platební brána (7) platební karta (6) podnikání (4) SEO (5) sklad (8) sociální sítě (9) software (5) start podnikání (25) startup (13) tvorba eshopu (54) tvorba webu (48) videa (5) web (14) webareal (21) wordpress (4) zaměstnanci (6) zombeek (28)

O NÁS – BOHEMIASOFT s.r.o.

Jsme tvůrci tohoto magazínu. Snažíme se zprostředkovat a předat ty nejlepší informace pro usnadnění vašeho podnikání. Chcete nám v naší práci pomáhat? Máte zkušenosti z podnikání, o které byste se rádi podělili? Chcete zveřejnit svůj příběh v rubrike Inspirace? Napište nám na info@bohemiasoft.cz, domluvíme se. Děkujeme.

Oblibené články

  • 1

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 2

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
Promotion Image

START PODNIKÁN

Promotion Image

INSPIRACE

  • Facebook
  • Email

@2018 - Bohemiasoft. All Right Reserved.


Nahoru