Určitě vás bude zajímat, jak se vašim stránkám daří v přirozených výsledcích vyhledávání na Google. Search Console vám ukáže velice podrobný pohled na přirozené výsledky.
Začneme z trochu jiné strany. Určitě vás bude zajímat, jak se vašim stránkám daří v přirozených výsledcích vyhledávání na Google. Search Console vám ukáže velice podrobný pohled na přirozené výsledky vyhledávání. Tento nástroje je velice užitečný a je zcela zdarma.
https://www.google.com/webmasters
Nejdříve by nás asi mělo zajímat, co to jsou ty přirozené výsledky vyhledávání. Když půjdeme na Google (nebo jiný vyhledávač) a zadáme zde nějaký vyhledávací dotaz, tak se zobrazí stránka s výsledky vyhledávání. Tato stránka je rozdělena na reklamní výsledky a přirozené výsledky. Na následujícím obrázku je vidět obrázková reklama a pod ní dva výsledky z přirozených výsledků vyhledávání (nereklamní).
Search Console je nástroj, který nám o našich stránkách a jak se jim daří v organiku, může hodně prozradit. Najdeme tam například počet stránek, které máme našem blogu, webu nebo eshopu a počet stránek, které jsou zaindexované (mohou se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na Google).
Dále najdeme v Search Consoli také report, který nám ukáže, na jaké vyhledávací dotazy se zobrazují naše stránky na Google. K tomu dostaneme zajímavé statistiky jako jsou pozice našeho eshopu na Google, počet zobrazení nebo počet kliknutí.
Google Search Console nám toho o našem eshopu může prozradit ještě mnohem více. Je to velice užitečný nástroj, bez kterého se žádné stránky neobejdou. Navíc, pokud by se někdy stalo, že vaše stránky Google kvůli něčemu penalizuje, tak pokud máte Search Consoli, tak vám do ní zašle oznámení. Pokud ji nemáte, tak se o penalizaci nikdy nedozvíte.