Marketing, reklama, propagace – to jsou všechno nástroje, jejichž cílem je jediné – získání nových zákazníků, přísun nových zakázek, zvýšení zisku. V malé firmě obvykle dělá marketing ten, kdo k tomu má nejblíže, nejčastěji sám majitel firmy. Přinášíme vám 7 marketingových tipů, které byste ve své reklamní strategii neměli opomenout.
Představíme vám 7 způsobů, které pomohou vaší firmě se zlepšením povědomí u vašich zákazníků. Všechny tyto nápady dokážete zrealizovat vlastními silami, bez velkých finančních nákladů. Pojďme na to.
ONLINE PROPAGACE
Online propagace je to, co hýbe světem podnikání. Je to logické, stačí se podívat kolik volného času lidé tráví na facebooku, v emailu, na internetu, s mobilem. Toho všeho můžete snadno využít pro svůj zisk. Investujte peníze na propagaci především do PPC reklamy – AdWords, Sklik, Facebook – to je reklamní základ, který velmi silně doporučujeme využívat. Až vyčerpáte (pokud vůbec) možnosti propagace do těchto 3 reklamních hegemonů, můžete uvažovat o dalších způsobech propagace. Ale určitě začněte pouze těmito zásadními propagačními kanály – určitě se to vyplatí, v téměř každém typu podnikání.
SLEDOVÁNÍ KONKURENCE
Pokud jste začínající firma, určitě se vyplatí sledovat „jak to dělá“ vaše konkurence. Nejde o to, že byste měli všechno kopírovat, spíše se poučit a inspirovat tím, co je dobré a vyvarovat se chyb. Mnoho firem se řídí heslem „Já to dělám nejlépe jak umím a konkurence mne nezajímá“ – což je mnohdy velmi špatný přístup, který může vést až k tomu, že svou firmu takovým přístupem zničíte. Protože vaši zákazníci nesledují nejen vás, ale i konkurenční firmy a dají přednost tomu, kdo jim nabídne lepší výrobek nebo službu. Jak u lokálních tak i online firem, se určitě vyplatí sledovat aktivity konkurence a přiměřeně na ně reagovat.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
LOKÁLNÍ TISK
Působí vaše firma lokálně? Využijte kromě online propagace i lokální tisk. Nabídněte jim svůj příběh, připravte si poutavou prezentaci, logo firmy, kvalitní fotodokumentaci a kontaktujte místního novináře. Pokud bude váš příběh dostatečně aktraktivní, můžete získat propagaci zdarma. Pokud se vám nepodaří prorazit touto cestou, zkuste propagaci placenou. Pokuste se o takový způsob propagace, kterou budete schopni vyhodnotit, změřit – například pomocí vytištěného slevového kódu na vaše služby, speciálním telefonním číslem pro kontaktování zákazníky…
UŽIVATELSKÉ RECENZE
Síle uživatelských recenzí nabírá na důležitosti. Pokud provozujete restauraci, ubytování, zábavní aktivity a další podobné činnosti, bez kladných recenzí se obejdete jen velmi stěží. Recenze na google, facebooku, tripadvisoru vám mohou velmi pomoci, ale i velmi uškodit. Vybídněte tedy vaše spokojené zákazníky k tomu, aby o vás napsali pozitivní recenzi a neostýchejte jim za toto nabídnout určité výhody pro další čerpání vašich služeb. Vyplatí se vám to.
NEWSLETTERY
Sbírejte emaily zákazníků, sbírejte jejich jména a datumy narození (nezapomeňte na GDPR). Zasílejte jim newslettery s novinkami ve vaší firmě, dárek k narozeninám nebo ke svátku každého také potěší a vybuduje vám se zákazníkem osobnější vztah. Investujte do kvalitní emailové šablony a kvalitního rozesílače emailů. Vyhodnocujte vaše kampaně. Nezabere vám to příliš času ani peněz.
MOBILNÍ APLIKACE
Reklamní váha mobilní aplikace může být velmi důležitá. Co více chtít, než aby měli vaši zákaznici ve svém mobilním telefonu vaši aplikaci? Pomocí ní můžete, pokud dobře využijete toto reklamní médium, informovat o novinkách, akcích, nabízet slevy, propagovat váš věrnostní program. Váha mobilních aplikací je zatím ještě trochu podceňována, ale brzy půjde o jeden z nejdůležitějších reklamních kanálů. Předběhněte zde svou konkurenci a zasílejte zákazníkům notifikační zprávy. Jejich síla je prostě obrovská.
„WOW“ EFEKT
Překvapte vašeho zákazníka – musí si říct „wow – to bych nečekal“. Vyvolávejte tak ve vašich zákaznících pocit ohromení, úžasu nad vašimi službami, překvapujte je pravidelně nečekanými akcemi. Získáte pocit inovátora, firmy, která do toho „šlape“, kterou se vyplatí sledovat. Pokud budete „šedá myš“, nikoho zajímat nebudete.
Pamatujte na to, že každá reklama je pro vaši firmu dobrá. Pokud se dočkáte negativních reakcí nebo recenzí, zkuste jejich význam obrátit ve svůj prospěch. Propagace vaší firmy je nekonečný cyklus, nepolevujte a pracujte na ní stále. Jen to je ta správná cesta k úspěchu!