Naučme se porozumět nejprogresivnější sociální síti na světě – instagramu.
Sociální sítě ovlivňují náš život stále více. Největší trend v sociálních sítích je instagram. Roste ze všech nejvíce. Pokud je pro naše životy a podnikání tak důležitý, tak bychom mu měli rozumět. Pojďme odstranit největší mýty této sociální sítě.
Chronologický feed nebude
Možná si pamatujete, že dříve jste mohli příspěvky na instagramu vidět v chronologickém pořadí. To znamená, že příspěvky byly seřazené podle času publikace. Nyní jsou seřazené tzv. algoritmicky. Algoritmy hodnotí jednotlivé příspěvky a snaží se je řadit podle relevance. Už jsme na instagramu nějakou dobu bez chronologického feedu, ale stále se spekulovalo, zda instagram feed nevrátí zpět. Nyní je již 100% jistota, že nevrátí.
Je video více než fotky?
Často se říká, že fotka vydá za tisíc slov. A video vydá za tisíc fotek. V běžné marketingové praxi je to pravda. Videa jsou na stránkách lepší než fotografie. Jak je tomu ale na instagramu? Spekulovalo se, že videa jsou instagramem více podporované a mají větší dosah. Bylo ale potvrzeno, že tomu tak není. Videa nejsou před fotkami instagramem upřednostňována.
Kvantita rovná se větší dosah
V marketingu se říká, že obsah je král. Čím více kvalitního obsahu, tak tím lépe. U instagramu to ale neplatí. Pokud publikujete více jak 2 fotky denně, tak to neznamená, že se vašemu instagramovému profilu bude více dařit.
Je lepší mít firemní profil?
Na instagramu můžete mít osobní profil a poté firemní profil. Jestliže máte profil osobní, tak vás instagram neustále upozorňuje na to, abyste si aktivovali firemní profil. Máte tak např. přístup k podrobným statistikám. Neustále se šířily fámy, že instagram zvýhodňuje firemní profily na úkor osobních. Není tomu ale tak.
Program na rozpoznávání obsahu fotek funguje skvěle
Víme, že instagram používá program na rozpoznávání obsahu fotek. To, co je na fotce, hodně ovlivní, zda a komu se váš příspěvek zobrazí (je to jeden z faktorů). Je ale pravda, že tyto algoritmy nefungují vždy nejlépe a instagram potvrdil, že na vylepšování rozpoznávání neustále pracuje.
Zveřejním a je to
Hodně se řeší, kdy by se měly příspěvky na instagramu zveřejňovat. Nejlépe uděláte, pokud příspěvky zveřejníte v době, kdy je vaše komunita online. Nyní ale instagram přišel s tím, že pokud dnes ve 12:00 zveřejníte příspěvek, tak se nemusí okamžitě zobrazit. Můžete se zobrazit klidně až ve večerních hodinách na profilech dalších uživatelů instagramu. Zobrazení tedy není okamžité.