Finančák včera zveřejnil upravenou podobu formuláře pro evidenci tržeb ve zvláštním (offline) režimu. A světe div se – dojde k velkému zjednodušení!
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Připomeňme si nejprve podmínky, kdo bude moci využívat místo online EET evidence, možnost papírové evidence tržeb. Tato možnost bud dostupná pouze pro nejmenší podnikatele s limitem ročních hotovostních tržeb do 600.000 Kč a s maximálně 2 zaměstnanci. Takový podnikatel po odsouhlasení finančního úřadu nebude muset být připojen k internetu a tržby v EET bude evidovat pomocí papírových účtenek. Tyto číslované účtenky získá přímo od berňáku. Každé tři měsíce pak bude muset zaslat informace o tržbách na finanční úřad. A právě formulář, který musí každý čtvrt roku vyplnit byl předmětem kritiky.
Aktualizovaný formulář tak nahrazuje tiskopis, který byl opravdu šíleně složitý a vzbudil odbor mezi podnikateli.
Finanční správa nový formulář představila ve středu. „Jediné informace, které bude poplatník vyplňovat, je počet účtenek, což si vlastně odečte z číselné řady (bločku), výši tržeb, a pokud dojde k nějakém stornu, tak uvede počet a výši storna,“ oznámila ministryně financí Alena Schillerová.
Vítáme toto zjednodušení, které snad umožní skutečné využití offline EET režimu a bude tak prakticky opravdu použitelné těmi nejmenšími podnikateli.
A takto bude vlastní formulář vypadat:
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.