Instagram v letošním roce překročil miliardu aktivních uživatelů měsíčně! To je obrovské číslo. Navíc začíná podnikat první nesmělé krůčky do prostoru e-komerce. Musíme s ním počítat?
Když Facebook koupil Instagram a věnoval roky vývoje této službě, mnozí se smáli: „Proč marnit čas s tak jednoduchou službou, která umí prakticky jen sdílet obrázky a videa?“. Dnes už se nesměje nikdo. Z Instagramu se stal silný hráč na poli sociálních sítí a pomalu začíná využívat této své pozice i na poli e-komerce.
K ČEMU INSTAGRAM VYUŽÍT?
V současné době můžete na jednotlivých obrázcích, které na Instagram vložíte, označit produkty, které je možné objednat. V přehledu všech obrázků, jsou takové obrázky označeny malou ikonkou nákupního košíku:
V takto označeném obrázku můžete označit produkt (nebo více produktů), které lze objednat ve vašem eshopu. Návštěvník Instagramu pak na produkt, o který má zájem, může kliknout a přejít do vašeho eshopu. Prakticky totožný princip funguje i ve Facebook Obchodu. Pokud vyzkoušíte dohledat například významné módní značky, uvidíte, že již tyto možnosti Instagramu začaly využívat.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
CO INSTAGRAM PLÁNUJE?
Především se mluví o tom, že Instagram plánuje spustit vlastní samostatnou nákupní aplikaci nazvanou IG Shopping. Údajně bude aplikace fungovat tak, že návštěvník bude moci procházet sbírky od značek, které již sleduje. A bude pak moci koupit ty produkty, které jsou s těmito značkami spojeny a to pravděpodobně přímo v aplikaci, podobně jako byste to provedli na běžném eshopu. Zatím jsou to, ale spíše jen spekulace. To vše by mohlo zamíchat kartami v žebříčku důležitosti sociálních sítí v oblasti e-komerce. Uvidíme, co z toho nakonec vznikne a jak toto půjde uchopit z pohledu obchodníka. Každopádně se na to těšíme a budeme na našem blogu informovat.
3 TIPY PRO VÁŠ ÚSPĚŠNÝ VSTUP NA INSTAGRAM
- Najděte si fotografa pro tvorbu profi obrázků. Kvalitní, jedinečné fotografie jsou naprosto nezbytné. Pokud nejste vy sami výborným fotografem, investujte do zaplacení profesionála, vyplatí se to.
- Používejte nejlepší a nejvíce optimalizované hashtagy související s vašimi produkty. Kromě toho si zjistěte několik hashtagů, které vaši zákazníci nejčastěji používají a tyto pak pravidelně přidávejte do vašich příspěvků.
- Experimentujte! Zjistěte, co vaše zákazníky zajímá. A přesně to zákazníkům ve svých příspěvcích nabídněte.
Kam Instagram nakonec v propojení s e-komercí postoupí, ukáže čas. Pamatujte, ale na to, že štěstí přeje připraveným!