Pop-up obchody nebo pop-up shopy mohou být skvělou možností, jak vyzkoušet potenciál nových produktů nebo jak zpropagovat novou službu nebo značku bez velkých zavazujících nákladů. Tento způsob prodeje a marketingu již mnoho let funguje v USA a ve Velké Británii. V podstatě jde o krátkodobé pronájmy maloobchodních prodejen, které jsou označovány termínem pop-up shop.
„Pop up“ znamená v překladu „vyskočit“ – možná vás v tomto případě ihned napadnou nepříliš populární pop-up internetové bannery, které na navštívené web stránce sami „vyskočí“, překryjí obsah textu a vyzvou vás k nějaké činnosti – například zanechání vašeho emailu. Pop-up shop je krátkodobý maloobchodní prodej na určitém místě v kamenné provozovně. Jde prakticky o běžný obchod, ale s tím rozdílem, že doba jeho trvání je omezena pouze na několik týdnů, maximálně měsíců.
PROČ CHTÍT POP-UP OBCHOD?
To je dobrá otázka. Chtít tento druh obchodů je dobré z mnoha důvodů. Jedním z nich může být marketing. Dobře tak můžete představit nový produkt nebo třeba vyzkoušet jednorázovou marketingovou kampaň. Také je možné využít tento prodejní kanál k výprodeji zásob – může tak jít o dobrý způsob, jak rychle vyprodat sklad. Určitě znáte prodejní akce, obvykle textilu, které bývají již zavedeným prodejním způsobem ve městech po celé republice. Akce typu „Totální výprodej, likvidace prodejny…“ jste již určitě i vy sami viděli.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
NA JAK DLOUHO
Na jak dlouho a kdy je vhodné tento dočasný obchod otevřít? Start prodeje bude pravděpodobně záviset na tom, co prodáváte. Před začátkem léta se například nabízí otevřít obchod s plavkami, před halloweenem prodejnu kostýmů a před Vánocemi s čímkoliv 😉
Otevření obchodu plánujte dlouho dopředu a včas. Rozmyslete si, jak dlouho bude váš obchod otevřen – kolik jste ochotni utratit za nájem a jak dlouho potřebujete prezentovat vaši nabídku. S ohledem na časový rámec si určete rozpočet pro obchod. Čím dříve začnete plánovat, tím jednodušší bude najít prvotřídní místo pro obchod. Počítejte s tím, že krátkodobý pronájem bude dražší než při podepsání smlouvy o nájmu na dlouhé období. Ale pro vás to bude stále výhodnější pro to, co potřebujete a plánujete.
UMÍSTĚNÍ OBCHODU
Stejně důležité jako výběr správného času, bude i místo hrát roli ve vašem pop-up obchodě. Zřejmě budete chtít obchod na prémiovém místě, na pěší zóně, v obchodním domě nebo kdekoliv, kde je velký pohyb nakupujících.
Volných obchodních prostor jsou k dispozici všude plno, ale ne každý je ochotný přijmout krátkodobý pronájem. Zvažte sdílení prostoru s jiným prodejcem, zřízení jeho „obchodu v obchodě“, který by vám pomohl pokrýt nájemné.
Existuje již i u nás celá řada konceptů, které se specializují na pop-up obchody. Nabízejí pronájem obchodu na libovolně dlouhou dobou, pomohou s designem obchodu, nabídnout vybavení prodejny nebo dokonce i obsluhující personál. Je jen otázka, zda chcete aby stejný prodavač nabízel jeden týden helmy na motorku a za týden třeba dámské spodní prádlo.