Svět maloobchodního prodeje se mění nejvíce v historii. O zákazníky se přetahuje s online prodejci, reagovat musí na nejnovější technologické trendy.
A přesto tady s námi bude klasický maloobchod, tak jak ho známe, zřejmě ještě hodně dlouho. Musí se, ale přizpůsobit současným požadavkům a očekáváním svých zákazníků. Jaké to jsou? Podívejme se na to v článku.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
PROPOJENÍ ONLINE A OFFLINE SVĚTA
Pokud provozujete kamennou prodejnu a s nenávistí sledujete reklamní kampaně konkurenčních, úspěšných online internetových obchodů, zkuste využít online svět ve svůj prospěch. Založte si svůj eshop, nabídněte zákazníkům možnost osobního odběru ve vašem obchodu, nabídněte rozšířený pozáruční servis, osobní konzultaci k objednanému produktu ve vaší provozovně…. Jednoduše vymyslete výhody pro zákazníka, které můžete nabídnou pouze vy, specialista a největší odborník na prodávané zboží. Zákazníci ocení osobní přístup, odlišnost od mnohdy neosobních mamutích internetových obchodů, kde na ně ječí uřvaný mimozemšťan. Nebojujte cenou. Raději nabídněte k produktu speciální služby, které nikdo další nenabízí.
PERSONALIZOVANÝ ZÁKAZNICKÝ SERVIS
Ke každému zákazníkovi přistupujte jako ke starému, dobrému známému. Ujistěte se, že všichni vaši prodejci jsou dobře vyškoleni v přístupu k zákazníkovi a dokáží odpovědět na všechny jeho dotazy a požadavky. Váš obchod bude pouze tak dobrý, jako váš nejhorší zaměstnanec. Nabídněte vašim stálým zákazníkům vždy něco navíc. Věrnostní karta je sice prima, ale takových karet má dnes každý plnou peněženku. Spíše zkuste vašeho klienta nějak mile překvapit, dát mu malý dárek (mnohdy postačí třeba nějaká úplná „blbost“), která ale potěší. Mějte vždy připravené dárečky (postačí balónek, bonbon) pro případné zákazníkovi děti, které s ním budou ve vaše obchodu.
Někteří zákazníci velmi dají na to být v určitém „výlučném“ klubu. Pokud tedy u vás zákazník pravidelně nakupuje, nabídněte mu členství ve vašem klubu, který mu přinese určité skutečné výhody. Informujte ho, že jde o zcela neveřejnou unikátní nabídku, kterou nenabízíte každému, ale jen skutečně váženým klientům. Například může jít o přednostní vyřizování reklamací, exkluzivní představení nových produktů před jejich uvedením do prodeje, upozornění na dočasné časové akce… nápady necháme na vás.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
FINANCOVÁNÍ
Zajištění financování u dražších produktů na splátky bývá mnohdy kamenem úrazu v menších online obchodech. Ne všechny podporují prodej přes splátkové firmy. To by mohla být také vaše výhoda. Nabídněte vašim zákazníkům splátkový prodej (přes Homecredit, Essox, Cetelem a další) ve vaší kamenné prodejně, zákazníci to určitě uvítají. Rovnou zkuste uvádět vaše zboží nejen za celkovou cenu placenou v hotovosti, ale i pomocí plateb v měsíčních splátkách.
MODERNIZACE
Vybavte obsluhující personál tablety, aby vždy a na jakémkoliv místě vaší prodejny mohli zákazníkům ukázat více podrobností o produktu, nabídnout jiné varianty produktu, které třeba nemáte skladem, ale jejich popis můžete zobrazit přes tablet na vašem eshopu. Ukažte zákazníkovi srovnání parametrů různých produktů, jeho činnost v reálném provozu na videu.