Budování důvěry v online nakupování je pro interntové obchody zcela zásadní. Zde je návod, jak získat opakované objednávky a jak vybudovat věrnost zákazníků eshopu.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Nakupování online je již běžným trendem. Mladí zákazníci dávají přednost nakupování a interakci s maloobchodníky online, protože vyrostli v digitální éře. Mnoho spotřebitelů si před nákupem vyžádá reference svých přátel na sociálních sítích nebo se podívá na recenze online. Rychle rostoucí a vysoce konkurenční online prodej přináší malým a středním podnikatelům nové příležitosti ale i výzvy.
Na jedné straně můžete inzerovat a prodávat své produkty online prostřednictvím několika kanálů zákazníkům v různých částech světa. Na druhé straně na trhu existuje velká konkurence. Dnešní zákazníci mohou snadno porovnávat produkty a ceny online a číst recenze, aby zjistili, co si reální zákazníci myslí o vašich produktech. Chcete-li v takto konkurenčním prostředí uspět, musíte si opravdu vybudovat důvěru ve vaši značku a udržovat pozitivní vztahy se zákazníky.
Důvěra je základním kamenem vztahů se zákazníky na trhu elektronického obchodování. Protože zákazníci nemohou produkty fyzicky vidět ani se jich dotknout. A po objednání musí počkat, až jim budou (již zaplacené) produkty doručeny.
Protože online nakupující čelí těmto nejistotám, chtějí nakupovat pouze u dodavatelů, kterým důvěřují. Jak ale vybudovat důvěru u zákazníků, kteří jsou pouze online? Přinášíme vám několik rad.
1. Zajistěte bezpečnost dat
Spotřebitelé chtějí zajistit, aby jejich osobní údaje, byly bezpečně ochráněny. Pochopitelně nechtějí, aby byla odcizena čísla jejich bankovních karet. Někteří zákazníci právě z tohoto důvodu nakupují pouze na stránkách, o kterých vědí, že jsou bezpečné.
Chcete-li ochránit zákaznická data, využívejte pouze důvěryhodnou platformu elektronického obchodování, důsledně dodržujte všechna pravidla vycházející z GDPR, používejte pouze známé platební brány, vyškolte své zaměstnance v osvědčených postupech pro kybernetickou bezpečnost a soukromí. A o tom všem informujte návštěvníky vašeho eshopu.
2. Snižte nejistoty
Poskytněte podrobné a přesné informace o produktech a dodacích lhůtách, abyste se ujistili, že se očekávání vašich zákazníků shodují s produktem, který dostávají. Můžete například chtít poskytnout podrobnosti o materiálech, velikosti a pokynech v péči o oděvy. V případě elektroniky byste měli poskytnout i pokyny k používání a detailní přehled funkcí.
Kromě toho musí náhledové obrázky zobrazovat produkt co nejpřesněji a ze všech stran. Pokud je obrázek produktu zvětšený tak, aby zobrazoval detail, měli byste i o této skutečnosti informovat na stránce produktu.
Můžete také zveřejnit produktová videa na webových stránkách společnosti a na sociálních sítích pro některé kategorie produktů, jako jsou technické produkty a elektronika. Videa mohou vašim zákazníkům poskytnout lepší představu o funkcích produktů a jejich použití.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
3. Podpořte pozitivní hodnocení
Dnešní zákazníci se při rozhodování o nákupu online spoléhají na vzájemné názory. Mohou se podívat na weby s recenzemi eshopů, aby vyhodnotili kvalitu produktů a poskytovaných služeb nebo požádali své přátele ze sociálních médií o doporučení produktů.
Mnoho spotřebitelů daleko více věří svým přátelům a názorům jiných spotřebitelů než reklamám a propagačním materiálům. Musíte tedy podporovat pozitivní hodnocení vaší společnosti poskytováním vysoce kvalitních produktů nebo služeb, interakcí se svými zákazníky a nabízením péče o zákazníky prostřednictvím preferovaných kanálů zákazníků.
Pozitivní online recenze a hodnocení vám mohou pomoci vybudovat důvěru zákazníků online.
4. Vylepšete design
Nakupující mají obvykle pocit, že eshopy se zastaralou nebo amatérskou grafikou nejsou důvěryhodné. Musíte proto prezentovat své produkty moderním způsobem a pravidelně přizpůsobovat design vašeho eshopu aktuálním trendům.
Pravidelně také kontrolujte na svém eshopu „mrtvé odkazy“ a odstraňte je, abyste zajistili, že všechny informace, které zákazníci na vašem webu najdou, jsou aktuální.
Velmi důležitý je také prodejní proces v košíku. Podle posledních statistik je míra opuštění nákupního košíku vyšší než 69%. Věnujte tedy nastavení platebních metod a způsobům dopravy velkou pozornost.
Pokuste se také zvýšit rychlost načítání svého internetového obchodu, nabídněte více platebních možností, vylepšet design, zjednodušte prodejní proces a ujistěte se, že je váš váš web responzivní (přizpůsobený pro všechny velikosti zobrazovacích zařízení). S dobře navrženým eshopem můžete zvyšovat prodej a budovat zákaznickou důvěru.
5. Pracujte na obsahu
Musíte na svém eshopu také vytvářet relevantní a hodnotný obsah, abyste zvýšili povědomí o vaší značce a důvěryhodnost, přilákali nové zákazníky a oslovili stávající zákazníky. Na eshopu i sociálních médiích zveřejňujte informativní obsah, jako jsou články o výzkumu, infografiky, webináře, videa a podcasty. Videa jsou obzvláště dobrým způsobem, jak naučit zákazníky, jak používat vaše produkty.
Obsah vašich příspěvků musí být originální, aktuální, informativní, vzdělávací a relevantní pro vaše publikum. Díky důvěryhodnému obsahu můžete prokázat své vůdčí schopnosti ve svém oboru, zvýšit důvěryhodnost vaší společnosti a vybudovat důvěru publika u vaší organizace.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.