Každý obchodník chce zákazníkovi prodat co nejvíce zboží. Běžnou marketingovou metodou je Upselling nebo také Cross Selling. Ukažme si, co tyto dva termíny vlastně znamenají.
Předpokladem pro využití těchto metod je, že zákazník se již rozhodl pro váš produkt a blíží se moment dokončení vlastního prodeje. Zákazník je tedy již rozhodnut u vás nakoupit. V tento moment se můžete pokusit ještě vylepšit zákazníkovu objednávku.
UPSELLING
Ve chvíli kdy má zákazník již vybrán váš produkt můžete mu nabídnout produkt z vaší nabídky, který je ovšem o trochu lepší a za vyšší cenu. Například pokud nabízíte letenku, můžete mu nabídnou letenku v první třídě, protože právě teď je za akční cenu. Nebo pokud si zákazník vybral notebook ve střední třídě, proč mu neporadit s koupí a nabídnout mu notebook s dotekovou obrazovkou.
Nesmíte ovšem příliš „tlačit na pilu“. V případě, že budete s nabídkou příliš neodbytní, může se stát, že zákazníka vaše snaha znejistí a nechá si nějaký čas na rozmyšlenou. A nakonec možná koupí někde jinde. Musíte proto zvolit takovou formu vaší komunikace, kdy mu pochválíte jeho výběr a jen tak mimochodem mu dáte na výběr lepší produkt.
Podobně fungují například i internetové obchody, v posledním kroku objednávky nebo třeba ihned po přidání produktu do košíku, je zákazníkovi nabídnut ke zvážení jiný produkt. Tato prodejní metoda je opravdu využitelná jak v online tak i offline světě. Je také potřeba mít dobře spočítanou ziskovost jednotlivých produktů. Aby se nestalo, že sice nabídnete zákazníkovi zboží s vyšší cenou, ale s nižším ziskem.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
CROSS SELLING
Cross selling na rozdíl od Upsellingu nenabízí produkt vyšší hodnoty, ale nabídne zákazníkovi produkt, který s jeho výběrem souvisí. Pokud se budeme držet uvedeného příkladu, pak v případě letenky můžete zákazníkovi ještě nabídnou pojištění zavazedel; v případě koupě notebooku lze smysluplně doporučit například tašku na laptop a bezdrátovou myš.
U Cross sellingu můžete nabídnou více možných souvisejících produktů, u Upsellingu je vhodnější nabídnout pouze jeden „ten nejlepší možný“ produkt.