Pokud provozujete eshop, neznamená to, že ho budujete pouze pro zákazníky, kteří jsou stále pouze online. Vaši zákazníci se vyskytují i v reálném (offline) životě. Proto byste jim o vašem internetovém obchodě měli dát vědět i jinde než pouze na internetu. Přinášíme vám několik tipů, jak povědomí o vašem eshopu rozšířit i mezi další zákazníky.
I když dnes lidé (bohužel) tráví většinu svého času na počítačích nebo mobilech, nic nenahradí to, že se můžete se svým zákazníkem setkat z očí do očí, v živém kontaktu. Propagujte své online podnikání i pomocí offline kanálů!
PAPÍROVÁ PROPAGACE S QR KÓDEM
Vizitky, letáky, inzerce v novinách a časopisech se může stát zajímavým zdrojem vašich nových zákazníků. Na každém takovém tiském materiálu by neměl chybět QR kód s adresou vašeho eshopu. Protože obvykle každý snadněji a radši zamíří pouze svůj mobil na QR kód, než aby vypisoval ručně URL adresu vašeho eshopu.
Mějte své vizitky vždy po ruce, a ač vám možná přijdou v současné době jako určitý anachronismus, není tomu tak. Určitě nastanou situace, kdy vám obyčejná papírová vizitka, kterou pořídíte za 2 koruny, může přinést nového zákazníka.
Představte si situaci, že prodáváte například vybavení pro hokej a jste na hokejovém zápase. Zde se určitě snadno dostanete do fanouškovské diskuze, jaké hokejka je nejlepší, kde sehnat fandící šály atd. Pak už jen stačí rozdat vizitky a je velmi pravděpodobné, že získáte nového zákazníka.
AUTORITA V NABÍZENÉM SORTIMENTU
Pokud jste (a měli byste být) expertem v sortimentu, který nabízíte ve svém eshopu, také by se o tom měli vaši zákazníci dozvědět. Je proto nanejvýš vhodné, abyste například psali o tématu odborný blog, diskutovali v odborných internetových diskuzích, vystupovali na konferencích o tématu… jednoduše abyste byli „vidět“ a vaši zákazníci vás brali jako odborného garanta pro nabízený sortiment zboží.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
POP-UP OBCHOD
Pop-up obchody zažívají v posledních letech rostoucí popularitou a oprávněně. Jde o skvělý způsob, jak budovat povědomí o vašem internetovém obchodě. O pop-up obchodech jsme již psali v našem starším článku, jde v podstatě o krátkodobé obchodní prostory. Jde o ideální příležitost pro e-commerce firmy, aby mohli představit své značky zákazníkům osobně. Navíc taková forma propagace poskytuje zákazníkům možnost uvidět a osahat si produkty zblízka a osobně.
MÍSTNÍ MÉDIA & PROPAGACE
O tom, že váš eshop musíte propagovat online propagací (AdWords, Sklik, Facebook, zbožové porovnávače…), jistě není sporu. Pokud chcete propagovat svůj internetový obchod i ve vašem regionu, zkuste se spojit se s místními médii. Může jít o zajímavou a cenově velmi dostupnou reklamu, která může svým efektivností překvapit.