I v dnešní digitální době, kde prim v zasílání reklamních sdělení hraje emailový newsletter, je dobré nezapomínat na „staré“ metody oslovení zákazníků. Podívejme se na možnosti doručování reklamních zpráv pomocí propagačních letáků nebo dopisů v papírové formě do poštovních schránek.
Tato klasická reklama může zasáhnout svým sdělením nejbližší okolí podnikatele nebo lze tuto metodu využít pro profesionální oslovení velké cílové skupiny zákazníků. Pojďme se podívat na možnosti, výhody a nevýhody.
Doručování dopisů nebo reklamních materiálů do schránek je částečně na ústupu. Možná trochu neoprávněně. Může jít o jednu z nejlevnějších metod propagace, například pro začínajícího podnikatele. Nevýhodou je velmi špatná měřitelnost úspěšnosti takové kampaně. Záleží na tom, jak tuto propagaci uchopíte a provedete.
REKLAMNÍ LETÁKY
První co vás zřejmě napadne v tomto propagačním médiu – budou reklamní letáky vložené do poštovních schránek. Jak to můžete zrealizovat? Existují prakticky 2 možné cesty:
Vaše letáky předáte firmě, která se roznosem zabývá a ta se o celý roznos postará sama.
Výhody – bude to rychlé a pokryjete snadno velké území.
Nevýhody – roznos letáků musíte samozřejmě zaplatit a pravděpodobně se váš letáček „ztratí“ mezi dalšími reklamními materiály, které budou současně roznášeny s vaší propagací.
Výsledek – zřejmě nebude příliš fantastický. Ale měl by se vám vyplatit. Proč jinak by vás stále dokola lokální supermarkety touto reklamou bombardovaly? Protože se jim to vyplatí.
Sami si zajistíte roznos letáků.
Výhody – náklady takové propagace se omezí pouze na tisk letáků. Vlastní roznos do schránek tak zůstane jen na vás (a vaší rodině). Pokud provozujete lokální byznys, který je závislý na zákaznících z okolí, půjde zřejmě o nejlepší a nejjednodušší způsob propagace.
Nevýhody – Časově náročná činnost, které budete muset věnovat možná až několik dnů. Zřejmě se nedostanete ke schránkám, které jsou umístěny uvnitř velkých panelových domů.
Výsledek – může být překvapivě dobrý. Pokud zákazníci naleznou ve schránce pouze vám letáček, budou mu zřejmě věnovat větší pozornost.
Tip – nechte svůj letáček trochu „koukat“ ze schránky, jeho efektivita se tak zvýší.
Pokud se pustíte do roznosu letáků sami, pozor na schránky označené samolepkami „Nechci reklamu“, toto je potřeba opravdu dodržovat, v opačném případě se můžete dostat do problémů se zákonem. Naopak ale, můžete vaší propagaci vložit do schránky každému.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
DOPISY
Pokud se rozhodnete pro profi řešení, využijte zasilatelských firem, které se vám postarají o roznos vašich dopisů. Pomohou vám s tvorbou databáze adres, některé firmy takovými databázemi přímo disponují. Zacílit budete moci na soukromé osoby nebo třeba na firmy dle oboru podnikání. Firem, které se zabývají distribucí adresných dopisů je několik – například přímo Česká pošta nebo Media Servis.
Cena takové služby bude záviset na tom, kolik dopisů se rozhodnete rozeslat. Při velkých objemech, cca 30.000 dopisů vám nepřijde roznos vašeho dopisu včetně tisku vloženého listu a potisku obálky na více než 10 Kč. Samozřejmě bude záležet na vašich vyjednávacích schopnostech.
Výhody: dopisu, který adresát nalezne ve své schránce, bude věnována daleko větší pozornost než obyčejnému propagačnímu letáku. Adresát si už na obálce zobrazí vaše logo (1. zásah), ve většině případů ho otevře a přečte (2. zásah) a pak už jen záleží na atraktivitě vaší nabídky pro něj, zda vaši službu využije nebo ne.
Nevýhody: samozřejmě vyšší cena. Pokud jste začínající podnikatel, zřejmě to nebude to pravé pro vás.
Výsledek: celkový zásah na adresáty bude velmi výrazný. Bude ovšem výrazně záviset na tom jak celou propagaci pojmete, nakolik zaujmete vašim sdělením vybrané adresáty.
Dopisem můžete oslovit adresáty bez předchozího souhlasu. Oproti emailovému newsletteru nemají adresáti možnost se z takového zasílání odhlásit (pouze mohou na svou schránku nalepit samolepku s odmítáním všech reklamních sdělení). Pokud zatím nedisponujete vlastní emailovou databázi zákazníků nebo chcete cílit geograficky, může jít o velmi dobrý propagační způsob pro vaši firmu.