Unicredit bank oznámila, že od 1. června 2019 končí s Facebookem, Instagramem i Messengerem. Jde proti proudu nebo co je za tímto rozhodnutím?
Na firemním facebooku banka pouze lakonicky oznámila „Bezpečí dat a osobních údajů je pro nás jednou z hlavních priorit při zajišťování kvalitních služeb a komunikaci se zákazníky. Proto oznamujeme ukončení působení skupiny UniCredit na kanálech Facebooku, Messengeru a Instagramu k 1. červnu letošního roku„
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Tak dle našeho názoru za zrušením sociálních sítí nebude pouze „bezpečí dat a osobních údajů“. Když všechny ostatní bankovní domy se spíše předhání v tom, aby na sociálních sítích byly co nejviditelnější, že?
Co tomuto rozhodnutí předcházelo?
Zřejmě banka reaguje na nepříliš pozitivní komentáře zákazníků na sociálních sítích, které se v poslední době začaly častěji objevovat. Zákazníci kritizují pomalé zavádění novinek do bankovních služeb a také klienti banky dali svou nespokojenost znát především na podzim 2017, kde bance několik dnů zcela nefungovalo internetové bankovnictví. Šlo nepochybně o největší výpadek bankovnictví v historii a postihl 450.000 klientů banky.
A jaké novinky banka přichystala na letošní rok? Kde nic tu nic. Možnost online založení bankovního účtu má již většina bank, to dnes nikoho příliš neosloví. A opravdu žádné další novinky jsme na oficiálních kanálech Unicredit banky nenalezli.
Kritizovány jsou také například neurčité termíny nasazení Apple Pay:
Pokud je důvodem zrušení působnosti banky na sociálních sítí skutečně snaha o potlačení negativních komentářů, pouze nezbývá než udiveně zakroutit hlavou. Spíše by zde měla být snaha o znovuvybudování dobrého jména banky a nikoliv strkání hlavy do písku před kritickými hlasy zákazníků. Konkurence si jistě radostí mne ruce…