V minulosti produkty a služby obvykle propagovaly celebrity nebo známé osobnosti. Dnes tuto roli částečně přebrali influenceři, kteří mohou dostat propagovaný produkt rychleji mezi zákazníky, díky jejich aktivitě a známosti na sociálních sítích.
Kdo je vlastně influencer? Název této osoby vychází z anglického slova a jde tedy o někoho, kdo má „influence“. Tedy jde o někoho, kdo má tu moc ovlivňovat lidi, a to především nejlépe, pokud dokáže ovlivnit jejich nákupní zvyklosti a dokáže přitáhnout pozornost k propagovanému produktu nebo službě.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
KDO JE INFLUENCER
Být influencer, youtuber, vloger, evangelista… je dnes velmi moderní a populární. Prakticky každý, kdo natočí jedno video je už youtuber nebo si o sobě myslí, že je dokonce influencer. To je samozřejmě velký omyl. Nedávno vyvolal velký ohlas článek, kde jeden novozélandský hoteliér oznámil, že žádnému samozvanému influencerovi nebude poskytovat žádné ubytování zdarma, ani jiné speciální služby výměnou za pozitivní recenzi a poslal je do práce. Samozřejmě být influencerem nemůže být každý, kdo by chtěl. Především musí jít o velmi sledovanou osobu, která pomocí sociálních sítí dokáže oslovit obrovský počet svých odběratelů. Musí mít mezi touto komunitou status odborníka na problematiku o které píše a musí mít schopnost předat obchodní sdělení nenásilnou formou a tak, aby mu jeho věrní odběratelé věřili.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
JAK VYUŽÍT INFLUENCERY PRO PODNIKÁNÍ
Až 90 % zákazníků věří informacím, které získají od svých influencerů. To je obrovské číslo! Oproti například klasické reklamě, které věří méně než 1/3 jejích diváků. věří svým influencerům, kdežto klasické reklamě věří pouze 33 % zákazníků.
Jen je potřeba si uvědomit, že ne každý influencer, je dobrý nebo vhodný influencer.
I velké hvězdy z Youtube, které mají milióny sledujících, nemusí být pro vaši značku přínosné. Je potřeba vybírat z dostupných influencerů, kteří se především zajímají a publikují informace o vašem tématu. Pokud například provozujete hotel, nedává příliš velký smysl využít služeb youtubera, který se zabývá kritikou módy a oblečení. Je potřeba nalézt takové influencery, kteří se věnují především cestování a hodnocení turistických služeb.
Také není špatnou taktikou oslovit několik menších influencerů, kteří dají dohromady větší počet odběratelů než jedna velká hvězda. Používejte selský rozum a počítejte s návratností investice. Nevyplatí se zaplatit třeba 10 mikroinfluencerům 2000 Kč za jejich služby, které budou mít celkový dosah na 10.000 jejich odběratelů než jednomu hvězdnému influencerovi s 15.000 sledujícími, který si ale za propagaci řekne 40.000 Kč?
Nesnažte se svého vysněného influencera získat za každou cenu. Vyberte pouze takového, u kterého bude prezentace vašich produktů uvěřitelné a bude zapadat do struktury jeho pořadu. Vybírejte si takové osobnosti, které se vypracovaly i jinak než sdílením fotek z kaváren nebo hejtěním městské policie, ale již něco i sami dokázaly. Třeba na poli sportu, hudby, televize, v umění, podnikání atd.
Spolupráce s influencerem může být naprostý úspěch, ale i propadák. Nejde o žádnou samospasitelnou marketingovou metodu, ale je potřeba s ní rozumně pracovat. Pak může přinést sladké ovoce.