Jestliže jste se někdy zajímali o trendy na internetu, tak jste museli už slyšet o Instagramu. Sociální síť, kterou nevyužívají jen mladí lidé. Používají ho všichni. Pojďme se společně podívat, jak Instagram vznikl, co stálo za jeho zrodem a na pár zajímavých čísel.
Pokud něco děláte a můžete u toho vyfotit zajímavou fotku, tak byste neměli váhat a sdílet své prožitky a dojmy na Instagramu. Stačí vám k tomu chytrý telefon a aplikace Instagramu. Instagram tedy slouží pro sdílení fotek.
Zakladatelem Instagramu je Kevin Systrom. Narodil se v roce 1983 v Kalifornii. Dnes je z něj známý podnikatel a programátor. Již na škole se setkal s programováním, které ho uchvátilo. Jakmile dokončil vysokou školu, tak se okamžitě vrhl do podnikání. Jeho prvním projektem byla aplikace, která umožňovala sdílet polohu. Aplikace se jmenovala Burbn. Získal na ni dokonce dotaci ve výši 500.000 dolarů. Tuto částku použil na vytvoření nového projektu – Instagramu.
Netrvalo dlouho a po uvedení Instagramu na trh používalo tuto aplikaci více jak jeden milion lidí z celého světa. Od té chvíle se růst Instagramu nezastavil. Vznikl tu ale problém. Instagram měl tolik uživatelů, že se začala zhoršovat orientace lidí mezi velkým množstvím příspěvků. Proto vývojáři přidali tzv. hashtagy. Těmi můžete příspěvěk označit. Pokud někdo bude tento hashtag vyhledávat, tak se ukáží všechny příspěvky, které daný hashtag mají – tedy i ten váš. Hashtagy jsou dnes na instagramu běžně používané. Následovala investice ve výši 7.000.000 dolarů a Instagram znovu roztočil kola svého růstu. Tato finanční injekce umožnila vydat verzi 2.0 s velkým množstvím nových funkcí.
Zajímavá čísla o Instagramu
- 150 milionů aktivních uživatelů měsíčně z celého světa,
- za měsíc je na Instagram přidáno 55 milionů fotek,
- za měsíc lidé dají 1,2 bilionu lajků.
V roce 2012 se na veřejnosti objevila informace, že obrovský Facebook má zájem o koupi Instagramu. Facebook nakonec koupil Instagram za miliardu dolarů. Očekávali se velké změny. V negativním slova smyslu. Očekávalo se, že Facebook zaplaví Instagram reklamou – podobně jako se to stalo sociální síti Facebook. K tomu nakonec nedošlo, ale na Instagramu se začali dít jiné věci. Společnost Facebook oznámila, že Facebook jako společnost smí využívat všechny fotky, které jsou na Instagramu sdíleny a publikovány. To se uživatelům moc nelíbilo a tak začali pomalu z této sociální sítě odcházet. Naštěstí Facebook vzal tyto své plány zpět, ale i tak úplně nezastavil odliv uživatelů.
Dnes je Instagram opět v růstovém trendu a nevypadá to, že jen tak poleví. Uvidíme, co přinese budoucnost.