Spotřebitelské soutěže zcela jistě patří mezi jeden z užitečných nástrojů, jak podpořit vaše podnikání. Pokud chcete tyto soutěže spustit na Facebooku, musíte s nastavením vaší soutěže vyhovět jednak zákonným povinnostem, ale splnit i neustále se měnící pravidla Facebooku.
Pokud vaše soutěž na Facebooku bude v rozporu s jeho pravidly, může se vám také snadno stát, že vaše sociální stránky budou zablokovány. Nebyli byste první a zřejmě ani poslední. Věnujte proto čas nastudováním podmínek, které Facebook vyžaduje splnit. Připravili jsme malý souhrn nejdůležitějších pravidel – pojďme se na ně společně podívat v našem článku.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
ZÁKONNÁ PRAVIDLA SPOTŘEBITELSKÝCH SOUTĚŽÍ
Od 1. 1. 2017 platí zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách, který zrušil zákon o loteriích a s ním spojené pravidla pro spotřebitelské soutěže. Podnikatelům se tak obrovsky uvolnili ruce pro pořádání soutěží, protože byla zrušena nesmyslná omezení a limity pro nastavení soutěží.
Tímto zákonem byl zrušen limit pro nepeněžité výhry. Nyní můžete dát do vaší soutěže prakticky cokoliv, klidně i dům v hodnotě několika miliónů. Také je zcela jedno, zda bude výherce vybrán slosováním nebo jiným náhodným výběrem. Zcela bylo zrušeno povinné nahlašování soutěží finančním úřadům. Ovšem i dnes platí, že vaše spotřebitelské soutěže mohou být kontrolovány ČOI z toho pohledu, zda se nedopouštíte nekalých obchodních praktik. Je tedy potřeba nastavit jasná a férová pravidla soutěže tak, aby účastníci soutěže měli o soutěži všechny dostupné informace zveřejněné na webu po celou dobu trvání soutěže.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
PRAVIDLA FACEBOOKU PRO POŘÁDÁNÍ SOUTĚŽÍ
I Facebook vyžaduje, abyste se soutěží zveřejnili její jasná pravidla. Do těchto pravidel můžete bez obav začlenit tyto prvky, které mohou být podmínkou pro účast v soutěži.
CO JE POVOLENO
- lajkování soutěžního příspěvku (ano, toto je již možné, v minulosti to, ale Facebooku silně vadilo)
- sepsání komentáře u soutěžního příspěvku (využijte například u příspěvků, kde je součástí soutěže například sepsání nejlepšího nového sloganu, odhad nějakého vítězného čísla a podobně)
- vložení vlastního příspěvku na FB stránku soutěže
- hlasování pomocí emotikonů (například palec pro ANO, smutný smajlík pro NE)
Co ale Facebook ve vašich podmínkách pro účast ve vaší spotřebitelské soutěži neumožní a budete mít zřejmě problémy, pokud vaše soutěž neprojde bdělým okem facebookových „inkvizitorů“.
CO JE ZAKÁZÁNO
- povinnost sdílet FB stránku se soutěží
- sdílení FB stránky (i stránky se soutěží) na FB stránce přítele
- označení na FB stránce se soutěží sebe nebo jiných osob v komentáři pro jejich upozornění
Tedy prakticky vše, co lze považovat za agrasivní obchodní praktiku pro získání větší pozornosti pro vytvořenou soutěž, je tedy zakázáno. Ale alespoň, že je nyní jasné, která pravidla Facebook vyžaduje dodržovat, je snadné se tomu přizpůsobit a netápat a neobávat se nečekaného „zásahu shůry“.
To, že tyto pravidla platí nyní, neznamená, že zítra nebude všechno jinak. Jak už je u Facebooku tak trochu zvykem 🙂