Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. Facebook v České republice používá přibližně 4,8 milionů uživatelů, kteří se přihlásí na Facebook alespoň každý měsíc.
Sociální sítě slouží především k tomu, že se přes ně šíří různé typy informací, navazují se kontakty, přátelství, domlouvají se akce a celkově můžeme říci, že slouží hlavně ke spojování lidí. Dnes není otázka toho, jestli máte sociální sítě rádi nebo ne. Dnes je to o tom, že vaši zákazníci na sociálních sítích jsou. Tak vy musíte taky. Ať už chcete nebo ne.
Podívejme se na sociální síť Facebook.
Každý eshop, blog nebo web by si měl vytvořit svou vlastní Facebookovou stránku. Tu vytvoříte snadno, ale poté je otázkou, jak ze stránky udělat úspěšnou stránku. Základem je publikovat pravidelný, zajímavý a poutavý obsah. Pohrát si jak s texty, tak i obrázky. Je také dobré propojit Facebook s vašimi stránkami a vzájemně na sebe odkazovat.
Málo lidí ale ví, že se dá na Facebooku založit vlastní Facebook obchod a to zcela zdarma. Stačí ho pouze naplnit svými produkty (plnění se dělá ručně – není zatím možnost automatizovaného plnění). Produkty poté můžete používat jako příspěvky a kdokoli se může přes produkt prokliknout rovnou na vaše stránky. Podívejte se např. na Facebook obchod Mixitu.
Jak Facebook obchod zprovoznit? Stačí mít FB stránku a jít do nastavení.
Zde si v levém menu zvolíte Upravit stránku.
Sjedete úplně dolů a pokud v seznamu karet nevidíte kartu Obchod, tak kliknete na Přidat kartu. Z nabídky zvolíte Přidat kartu Obchod.
Tím se Obchod přidá do seznamu vašich karet, které vy i vaši návštěvníci Facebooku uvidíte po levé straně.
Nyní už jen stačí na kartu Obchod kliknout a nastavíte vše tak, jak vás bude stránka navádět. U obchodu můžete nastavit, jestli po kliknutí na produkty se návštěvník proklikne na vaše stránky nebo bude přesměrován do messangeru. V něm bude mít předvyplněný text, který vám může pomocí jednoho kliknutí zaslat. Zpráva se vám objeví na vaší FB stránce nahoře v záložce Zprávy.
Nenechte se ale mýlit. Facebook obchod není jen pro eshopy. Můžete zde prezentovat defacto cokoli. Toto je např. obchod časopisu Forbes.