Dosah neplacených příspěvků na facebooku stále klesá. Přesto si lze najít cestičky, jak zvýšit dosah vašich postů. Klíčem k vyššími dosahu je zvýšení engagementu.
Engagement vyjadřuje kolik uživatelů zareagovalo na publikovaný obsah na Facebooku. Reakcí může být označení příspěvku lajkem, sepsání komentáře nebo sdílení příspěvku. Jednoduše příspěvky, které jsou pro čtenáře zajímavé, mají od Facebooku i zaručen vyšší dosah. Ale jaké příspěvku jsou úspěšné?
Na tuto otázku se pokusila odpovědět společnost BuzzSumo, které v loňském roce analyzovala pře 750 miliónů příspěvků na facebooku z pohledu engagementu. Potvrdila, že příspěvky, které vykazují velký zájem od uživatelů, jsou Facebookem zvýhodňovány a mají vyšší dosah.
JAKÝ FORMÁT PŘÍSPĚVKŮ JE NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ
Dle této analýzy jsou nejúspěšnější video příspěvky. Podívejte se sami na graf, v jakém poměru „převálcovaly“ příspěvky se statickými fotkami:
JAKÁ DÉLKA VIDEA JE NEJVHODNĚJŠÍ
Když už víme, že video příspěvky mají nejvyšší engagement, můžeme se podívat také na to, která videa jsou nejlepší z pohledu jejich délky. Nejsou to ani videa nejkratší ani nejdelší. 3 minutová videa vycházejí dle této analýzy jako nejúspěšnější.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
KDY PUBLIKOVAT
Nejvíce je Facebook využíván mimo pracovní dobu. Jeho čas přichází od 19 hodin a nejvyšší špička sledovanosti konči po půlnoci. Na grafu je ještě jeden malý výkyv ve sledovanosti a to mezi 7 a 9 hodinou ranní. Tedy obvykle po probuzení, před odchodem do práce. Tato teorie, že Facebook je využíván nejvíce mimo pracovní dobu, potvrzuje i další graf, který označuje sobotu a neděli jako nejvhodnější dny pro sledování facebookových příspěvků.
CO ČTENÁŘE ZAJÍMÁ
Jídlo, jídlo, jídlo – to je opravdu suverénní vítěz nejoblíbenějších témat příspěvků. Například v porovnání se sportem zvítězilo jídlo v poměru 5:1. Další 3 témata jsou za jídlem s velmi výrazným odstupem – móda + krása, zvířata a kutilství.
DÉLKA PŘÍSPĚVKŮ TAKÉ ROZHODUJE
Zde platí zcela jasná úměra – čím kratší příspěvek, tím lepší. Zkuste si zapamatovat, že příspěvek by neměl přesáhnout 50 znaků. Tato statistika je zcela vypovídající:
Chcete se dozvědět ještě více? K dispozici máte celý výzkum zde.