Informace dnes vládnou světem. Tak proč je nevyužít naplno, abyste z facebooku vyždímali maximum.
Jestliže máte nějaké své stránky – blog, web, eshop – tak jste se určitě již pokusili o jejich propojení s facebookem. Například pomocí likovacích tlačítek nebo facebook pluginu, který zobrazuje počet To se mi líbí vaší facebookové stránky. Takovýchto možností propojení je více. Proč se ale neposunout dál a nepropojit vaše stránky s facebookem ještě na vyšší úrovni díky facebook pixelu?
Asi jako první vznikne otázka, co že to ten facebook pixel je a co to umí? Název je trochu zavádějící. Je to jen obyčejný kód, který si vložíte do svých stránek a pokud jsou na to vaše stránky připravené, tak se začnou odesílat informace do vašeho facebook účtu a vy můžete např. podle těchto dat zacílit reklamu. Pojďme se podívat, co to přesně znamenaná. Pokud máte aktivovaný facebook pixel, tak po přihlášení do facebooku a kliknutí na možnost Pixely, uvidíte následující graf. To je sice fajn, ale k čemu nám to?
Facebook pixel měří údaje z vašich stránek. To znamená např.:
- počet zobrazených stránek,
- přidání produktu do košíku,
- zobrazení detailu produktu,
- zobrazení kategorie,
- vyhledávání na stránkách,
- atd.
Nahoře uvidíte celkový počet akcí, které facebook pixel za určité časové období naměřil. A také základní přehled událostí, které byly naměřeny za zvolené časové období.
Na facebooku narazíte např. na takovýto report, který zobrazuje jednotlivé akce, které byly na vašich stránkách provedeny. Pochopitelně, že k reportu máte i konkrétní čísla, která akce byla kolikrát provedena.
Všechny naměřené údaje a akce si můžete zobrazit v grafu, který si přizpůsobíte podle svého. Záleží jen na vás, co chcete vidět.
Můžete se také prokliknout do Facebook Analytics, kde najdete celou řadu dalších informací, které jsou naměřené pomocí facebook pixelu. Např. počet nových uživatelů, výnosy apod.
Dále zde najdete aktivní uživatele za posledních 24 hodin a aktivitu uživatelů.
Zajímavý je také přehled aktivních uživatelů podle denní doby. A je toho mnohem více.
Nyní si představte, že podle těchto různých informací můžete vytvářet okruhy uživatelů, na které poté budete cílit své reklamy.
Facebook pixel je veliký pomocník, když chcete facebook využívat na maximum.