Někdo toho pro start podnikání moc nepotřebujete. Stačí nápad, skůtr a přívěsný vozík. Jak jednoduché to může být ukazuje příklad z americké Atlanty, kde Tony Luke spojit svou lásku k jízdám v jedné stopě s podnikatelským nápadem.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Příběh toho podnikání je velmi přímočarý. Tony Luke se svými přáteli pořádal na zahradě jeho domu barbecue párty. Na obloze uviděl malé letadlo, které za sebou táhlo reklamní plachtu. A to byl první impul pro Tonyho a jeho mobilní billboardovou reklamu.
Na pořízení letadla neměl dostatek peněz a ani nebyl vlastníkem leteckého průkazu. Proto tento způsob reklamy přenesl na zem a to doslova. Nejprve uvažoval, že by za automobilem tahal přívěs na kterém by umístil billboard a ten následně pronajímal pro reklamu místním firmám. Když si ale spočítal náklady na pořízení automobilu (Tony žádné auto nevlastnil), přívěsu i režijní náklady, rychle z toho nápadu vystřízlivěl. Tony je vášnivý motorkář a tak spojil svůj koníček s tímto podnikáním.
Místo obvyklého automobilu použil pro tahání reklamních sdělení svůj skůtr a malý přívěsný vozík. Reklamní plocha není tak velká, ale zase se se skůtrem dostane na místa, kde by velké auto překáželo. A jízdu na skůtru navíc nebere jako práci, je to pro něj zábava! Prvním zákazníkem byl jeho holič, který si na měsíc zaplatil tuto mobilní reklamu. Postupem času Tony zjistil, že se svou reklamní strategií slaví na ulicích Atlanty poměrně velký úspěch. Američanům, kteří jsou zvyklí na různé formy propagace, se tato netradiční a poměrně levná reklama zalíbila. A tak podnikavý Tony musel postupně zakoupit dalších 6 skůtrů a najmout nové řidiče.
Proč si zákazníci tuto mobilní reklamu tak oblíbili?
- na ulici vzbuzuje zájem, je to přeci jen něco netradičního, příliš motocyklů, které by tahali reklamu, není vidět
- Tony se na své jízdy obléká na různých převleků (třeba do kostýmu Santa Clause) a tím vzbuzuje ještě větší zájem
- cenu svých reklam nasadil velmi příznivě, takže si jeho služby mohou dovolit i malé firmy z jeho okolí, které obvykle na klasickou billboardovou reklamu finančně „nedosáhnou“
- jde o neotřelý nápad, který vzbuzuje sympatie kolemjdoucích a vyvolává úsměv a pozitivní emoce
Tony Luke není žádný studovaný podnikatel. Jde o afroameričana, jehož dosavadním jediným profesním úspěchem bylo postoupení na vedoucího směny v jedné z restaurací McDonald’s, kde byl dosud zaměstnán. Své podnikání řídí a propaguje tak, jak nejlépe umí. Celá jeho podnikatelské strategie a vybavení firmy zahrnuje motocykl, přívěsný vozík, mobilní telefon a jednoduché facebookové stránky, kde svou firmu propaguje.
Někdy opravdu stačí málo, aby si člověk ze svého koníčku udělal podnikání, které ho bude živit a bavit zároveň. A přitom by se možná slovy klasika řeklo „A přitom je to taková blbost…“ 🙂
Přejeme vám mnoho úspěchů, štěstí a nápady, které budou ještě lepší než tento od Tonyho Luka z Atlanty.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.