Eshop jako své první podnikání volí velké množství podnikatelů. Je to logické, protože pořízení online obchodu vyjde několikanásobně levněji než kamenná provozovna. Která je navíc dostupná menšímu okruhu uživatelů. Přestože český trh je jeden z nejvíce konkurenčních na světě, jsou každý měsíc zakládány stovky nových eshopů. Jak se vyvarovat zbytečných chyb a být úspěšný?
Pro start eshopu potřebujete mít především spolehlivého dodavatele vašich produktů, které budete prodávat. Musíte mít představu, kdo bude vaše zboží nakupovat a jak se o vás dozví. A také v neposlední řadě musíte zvolit nejlepší možné technické řešení vašeho eshopu.
DODAVATEL
Pokud nejste v situaci, že v internetovém obchodě chcete prodávat vlastní zboží, pak získání solidního dodavatele, velkosklad, který vám bude dodávat produkty pro vaše zákazníky, je alfou a omegou úspěšného podnikání. Není nic horšího, než když zákazník ve vašeho eshopu vytvoří objednávku, kde například očekává dodání zboží do týdne, ale váš dodavatel vám zboží dodá až mnohem později. To se pak špatně zdůvodňuje a uděláte si u zákazníků jenom špatné jméno.
Známe mnoho šikovných živnostníků, kteří svému eshopu dali maximum energie, neudělali žádnou chybu a přesto jejich podnikání skončilo z důvodu napojení na pochybný velkosklad.
Jedním z řešením může být spojení s osvědčenými velkoobchody, které nabízejí spolupráci formou dropshippingu. Což znamená, že veškeré zboží zůstává na skladě velkoobchodu, nic nemusíte kupovat na sklad předem a velkoobchod vyřídí celou došlou objednávku z vašeho eshopu sám. Vám pak náleží procentuální provize z vytvořených objednávek. Zkuste si prostudovat tento druh spolupráce zde, třeba je to něco, co vás osloví, naleznete zde více než 30 ověřených dodavatelů.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Více informací ZDE
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.
PROPAGACE
Úspěch eshopu = rozumně cílená propagace eshopu + skvělý přístup k zákazníkovi.
To je velmi jednoduchá rovnice, kterou pokud budete dodržovat, bude váš eshop úspěšný. Zkuste se na začátku podnikání spojit, poradit s již zkušenějším kolegou, který již v profesi nějakou dobu funguje. Poradí vám jaké druhy reklamy fungují, které fungují méně a čemu se úplně vyhnout.
Dle našich zkušeností můžeme pro začátek doporučit cílenou propagaci na Facebooku, PPC reklamy na Google a Seznamu. Až proniknete do tajů všech těchto 3 možností, dokážete si spočítat efektivitu jednotlivých kampaní, pak teprve uvažujte o rozšíření reklamy o další kanály.
Nemáte na propagaci eshopu žádné peníze? V tom případě, bohužel, ale raději se do podnikání vůbec nepouštějte. V tak konkurenční prostředí, jakým je internet, zřejmě neuspějete. Opravdu nestačí jen založit a naplnit eshop.
TVORBA ESHOPU
Pokud je to jen trochu možné, doporučujeme se vyhnout při tvorbě eshopu 2 cestám:
- naprogramování eshopu na zakázku. Tato cesta vás finančně velmi oslabí a výsledek nemusí být zdaleka to co očekáváte.
- open source bezplatné řešení tvorby eshopu. Až dojde k nějaké zákonné povinnosti, podle které se bude váš eshop muset řídit (jako například poslední dobou GDPR nebo EET), můžete se dostat do velkých problémů.
Využijte hotových eshopů, které si pronajmete za malý měsíční poplatek. Za těmito řešeními stojí firmy, které disponují desítkami programátorů a grafiků a je zde záruka, že váš eshop se bude stále vyvíjet a reagovat na měnící se podmínky na internetu.
Osobně vám můžeme doporučit řešení Webareal, kde si váš eshop založíte na jedno kliknutí a bude vás to stát měsíčně od 150 do 390 Kč. Na výběr máte z 22 moderních šablon. A jak může váš eshop vypadat, to se můžete na živé ukázce podívat, například zde nebo zde nebo zde.
Přejeme hodně úspěchů ve vašem novém podnikání!