Hledáte nové způsoby prodeje pro vaše produkty? Klasický pronájem kamenného obchodu je pro vás příliš nákladný a málo ziskový? Nedaří se vám do vaší provozovny přilákat zákazníky? Zkuste „shop in shop“ – velmi efektivní, ale poměrně málo využívaný způsob prodeje.
Najít atraktivní prodejní místo je výhrou v loterii. Což to zkusit jinak? Možná znáte prodejní kouty Tchibo, které nabízí nejenom kávu, ale i doplňky do domácnosti, módní doplňky a další zboží v síti prodejen s potravinami Albert. Tomuto způsobu prodeje se říká shop in shop. Jaké jsou výhody a nevýhody této prodejní metody?
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Již jsme si v našem starším článku vysvětlili co to je „pup up obchod„, dnes se podíváme na jiný prodejní způsob: shop in shop. Myšlenka tohoto prodeje je velmi jednoduchá. Umístěte své zboží do prodejny jiného prodejce, u kterého víte, že je oblíbený mezi zákazníky a získejte tak přísun nových zákazníků i vy. Prodejci zaplatíte za pronájem prostoru a vyděláte tak oba dva – klasická win-win situace. Ale není to tak jednoduché.
Především narazíte na první problém a tím bude hledání vhodného partnera. Ne každý prodejce bude mít jednak volné místo k pronájmu pro vaše zboží, ale také si vás pořádně prověří. Především nepovolí ve své provozovně stejné zboží, které nabízí on sám. Cenová úroveň a kvalita zboží bude také muset být na srovnatelné úrovni s nabídkou jeho sortimentu.
Také počítejte s tím, že pronájem prostor bude vyšší než je obvyklé. Ale toto by mělo být vyváženo atraktivitou místa a přísunem nakupujících zákazníků. O pronajatý prodejní místo se budete muset samozřejmě pravidelně starat, doplňovat zboží, obměňovat sortiment, propagovat v rámci obchodu i mimo něj.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
KOLIK TO BUDE STÁT?
Počítejte, že budete platit minimálně trojnásobek ceny z místně obvyklé ceny za pronájem nebytových prostor. Spíše, ale ještě mnohem více. Také si váš pronajímatel pravděpodobně řekne i o provizi z prodaného zboží. Případně i o paušální měsíční částku za to, že jeho obsluhující personál případně poskytne odbornou pomoc při prodeji vašim zákazníkům a pak samozřejmě za vlastní uskutečněný prodej, který budou realizovat pokladní pronajímatele.
Nevýhodou této prodejní metody je také to, že peníze z prodaného zboží obvykle nemáte hned. Ale pronajímatel vám je bude posílat třeba jednou měsíčně a ponížené o jeho provizi. Pozor také dejte na to, jakou smlouvu s pronajímatelem uzavřete – nabízí se smlouva o komisním prodeji, smlouva o spolupráci, smlouva o pronájmu nebytových prostor. Raději si nechte vše ověřit od právníka. Obvykle se také ve smlouvě zavážete na dlouhé výpovědní lhůtě – obvykle minimálně půlroční (z vaší strany), ale pronajímatel vám bude moci vystěhovat v řádu několika dnů.
Přes všechny tyto drobné překážky, které musíte překonat, může být shop in shop velmi ziskový a úspěšný. Je jen na vás, zda tento koncept vyzkoušíte nebo ne.