Informace se na každého valí ze všech stran. Aby si čtenáři přečetli váš pracně napsaný článek, musí si ho všimnout. Musí je nějak upoutat titulek článku.
Podívejme se na několik základních pravidel, které byste měli uplatňovat při vymýšlení titulního názvu vašeho článku na blogu. Budete-li se těmito zásadami řídit, garantujeme vám, že vaše články budou mít daleko větší úspěšnost.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
TITULEK ČLÁNKU
Je skutečně pravda, že obsah titulku často rozhoduje o tom, zda bude váš článek úspěšný a čtený. Vyplatí se mu tedy věnovat největší pozornost, podívejte se na 10 tipů, co by váš titulek měl obsahovat:
- ČÍSLOVKY
To je základní zásada. Články, které obsahují číslovky (psané číslem nikoliv slovně) jsou úspěšnější než ty, které žádné číslo neobsahují. Čistě statistický údaj. Zdůvodnění pro tuto skutečnost zřejmě žádné skutečné neexistuje. Prostě nezbývá než domu věřit. - VÝZVY K AKCI
Rozhodně se pokuste do titulku vložit sloveso, které by čtenáře vyzývalo k určité akce. Například „zjistěte si“, „přečtěte si“, „naučte se“… - ZÍSKÁNÍ VÝHODY
„Získejte slevu…“, „Předběhněte konkurenci…“, „Naučte se jako první…“ to všechno jsou příklady nadpisů, které slibují po přečtení článku určitou výhodu, něco čím budou vaši čtenáři odměněni. - VAROVÁNÍ
Využít v titulku motiv varování může článku velmi pomoci, ale i uškodit. Pokud to s varováním přeženete, může se stát, že se dostaví opačný efekt a bude čtenáře natolik znepokojovat a strašit, že raději článek ani neotevře. Je tak spíše vhodné například použít frázi „Jak se ochránit před chřipkou“ než „Chřipka může zabíjet“. - ZVĚDAVOST
Podporujte touhu po informacích. Nadpisy začínající na „Jak…“, „Proč…“, „Kde…“, „Kolikrát…“ mohou vybudit čtenářovu přirozenou zvědavost a donutit ho k otevření článku. Na titulek by nemělo být snadné odpovědět jednoduchým ano/ne, ale měl by vybízet k tomu, že se jeho návštěvník dozví více informací, které doposud nezná.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
- KONTROVERZE
Pokud píšete článek pro určitou komunitu, je možné je zkusit „popíchnout“ nějakým kontroverzním námětem. Pokud například píšete blog pro pejskaře, článek s nadpisem „Končím se psem, pořídím si kočku“, jistě takové kontroverze vyvolá a můžete očekávat úplnou smršť komentářů. - ČASOVĚ OMEZENÁ AKCE
Chcete-li promovat určitý produkt nebo službu za zvýhodněných podmínek, neopomeňte v titulku zmínit termín konce akce. A nejlepším takovým způsobem je odpočítávání platnosti akci do konce. Například určitě lépe působí „Zbývají pouze 3 dny pro získání…“ než „Až do 22.6. můžete získat…“ - EMOCE
Vpusťte do vašich titulků emoce. Co více upoutá vaše čtenáře než příval lidských emocí. Ale i zde platí že méně, je někdy více. Jednoduše dávkujte vaše emoce velmi opatrně a na lékárnické váze. - KONFLIKT
Podobně jako lidé milují lidé emoce, tak snad ještě více je upoutají konflikty. A pokud jde navíc o konflikt známých osobností, tak jen lépe. - BEZ VYKŘIČNÍKŮ
Nekřičte na lidi pomocí písmen psaných se „zaseknutou“ klávesou CAPS-LOCK a nedávejte na konec nadpisu vykřičníky. Tyto metody dokáží čtenáře otrávit a mohou získat pocit, že se nad ně arogantně povyšujete. To mi připomíná, že bychom měli naše nadpisy také změnit 😉