Tvorba eshopu zůstává stále tou nejdostupnější formou podnikání. Musíte počítat pouze se vstupními investicemi do nákupu produktů a do marketingu. Pro vlastní tvorbu eshopu můžete využít eshopové systémy, kterou jsou dostatečně kvalitní, eshop v nich vytvoříte velmi rychle a budou vás to stát pouze několik stokorun měsíčně.
Pro tvorbu vašeho eshopu můžete vybírat z několika desítek různě kvalitních eshopových řešení. Náš seriál článků „Jak vytvořit eshop“ bude psát o stavbě eshopu na řešení Webareal.cz, který je na trhu již 10 let, svůj eshop v něm má vytvořeno přes 6000 eshopařů, nabízí největší počet kvalitních responzivních šablon (23) a jeho vývojáři přináší stále nové a nové funkce a vylepšení.
V minulém díle jsme nastavili a začali pracovat s číselníky a variantami produktů. Dnes si ukážeme jak správně nastavit dostupnost u číselníku produktů. A v příštím díle se zaměříme na nastavení způsobů dopravu a platby.
Číselníky – Dostupnost
Dostupnost produktů můžete využít pro upřesnění skladovosti. K produktu tak můžete vložit dostupnost například skladem, do 3 dnů, do týdne, není skladem atd. Dostupnost nastavíte přímo v sekci E-shop – Číselníky – Dostupnost.
Zde již pomocí tlačítka “Přidat nový číselník” vytvoříte dostupnosti, které budete využívat.
Po stisknutí se zobrazí tabulka:
1) V prvním poli vyplníte název dané dostupnosti (skladem, do 3 dnů, do týdne, není skladem atd.)
2) V druhém poli pak vyplníte dostupnost v hodinách a to tak že si vezmete počet dnů, který vynásobíte 24.
Skladem = 0 hodin
Do 3 dnů = 72 hodin
Do týdne = 168 hodin
Není skladem = 1000 hodin
Pokud máte dostupnosti vytvořeny, je potřeba je zadat přímo k produktům. Vraťte se tedy do sekce E-shop – Produkty – Produkty a pomocí ikony tužky rozklikněte produkt. Dostanete se do úpravy produktu, kde následně dostupnost upravíte.
Na e-shopu se dostupnost poté zobrazí takto:
Snadné, že? Doporučujeme vám, abyste dostupnosti produktu věnovali dostatečnou pozornost. Přeci jen jde o jeden z hlavních parametrů, který bude zákazníky ve vašem eshopu zajímat a rozhodovat o tom, zda nakoupí u vás nebo u konkurence.
Příště se podíváme jak nastavit způsoby dopravy a platby. Půjde o rozsáhlou kapitolu, tak se na to připravte.