Prakticky asi každý majitel kamenného obchodu zauvažoval o tom, že přenese svou nabídku i na internet do eshopu. Vytvořit internetový obchod je v dnešní době velmi jednoduchá věc. Ne každý ale uspěje. Někdo úspěšně provozuje online i offline prodejnu, někdo na internetu pohoří nebo naopak až v online prostředí slaví úspěch.
Pojďme se podívat na možné problémy a úskalí, které může zažít obchodník, který se rozhodne využít jako nový prodejní kanál internet. Ukažme si nějaká pravidla pro to, aby se toto rozhodnutí nezměnilo v noční můru, ale aby to byl další úspěšný krok v podnikání.
DRŽTE STEJNÉ CENY
Měli byste držet stejné ceny jak v kamenné prodejně tak i v eshopu. Mýtus, že prodej na internetu nic nestojí, je opravdu nesmysl. Musíte platit za propagaci, za hosting, za umístění ve zbožových porovnávačích, za balení zboží, vyřizování reklamací, za online komunikaci se zákazníky… sami uvidíte.
DOPRAVA ZDARMA
Zkuste propočítat, zda se vám vyplatí od určité ceny zboží, poskytnout zákazníkům dopravu zdarma na jejich objednávku. Pokud se vám to vyplatí, je to určitě jedna z nejlepších nákupních výhod, kterou můžete zákazníkům nabídnout. Budou na to slyšet.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
ZVOLTE KVALITNÍ E-SHOPOVÉ ŘEŠENÍ
Poskytovatele e-shopového řešení pro váš internetový obchod můžete volit z desítek různě kvalitních firem. Určitě si vyberte takové řešení, které je na trhu již dostatečně dlouho, má tedy svůj systém „vychytán“ a také jako určité měřítko kvality sledujte aktivitu firmy na sociálních sítích. Pokud jde o „one man“ řešení, rychle pryč. My vám doporučujeme kvalitní řešení Webareal.cz, které je na trhu už 10 let a obsluhuje několik tisíc zákazníků.
NASTAVTE PROCESY
Je potřeba si nastavit procesy, které si postupně zažijete a budete je dodržovat. A to již od prvního kontaktu se zákazníkem, přes potvrzení objednávky až po celý proces doručení zboží zákazníkovi. Rychlost doručení objednávky přímo ovlivňuje to, jaký si o vás zákazník udělá obrázek a zda se k vám opět vrátí.
KOMUNIKUJTE
Alfa a omega úspěšného online obchodu je komunikace se zákazníkem. V dnešní době již nikdo nechce čekat na odpověď emailem nebo v komentářích do druhého dne. Chce odpověď v online chatu, Messengeru, jakoukoliv cestou, ale chce odpověď hned. Pokud se relevantní odpovědi nedočká, odchází a už se nevrátí.
PŘIPOMÍNEJTE SE
Pokud zákazník u vás dokončí objednávku, můžete jej i na základě GDPR pravidel začít pravidelně informovat newsletterem o novinkách ve vašem sortimentu, upozorňovat na akční nabídku. Emailová komunikace je v tomto směru velmi efektivní a vyplatí se jí věnovat.
NEBOJUJTE CENOU
Nesnažte se na internetu bojovat cenou, ale spíše nabídněte ke zboží lepší služby, dárek, cokoliv čím se odlišíte od konkurence. Spíše poskytujte věrnostní slevy, zaveďte bodový slevový systém pro stálé zákazníky. Pokud se rozhodnete bojovat na internetu se zavedenou konkurencí cenovou válkou, zničíte se.
BUĎTE JINÍ
Pokuste se odlišit. Vystupte z šedého průměru běžných internetových obchodů a snažte se na své zákazníky zapůsobit. Použít můžete příběh své firmy, využijte city, personalizujte svůj eshop pro vracející se zákazníky. Překvapte zákazníky v balíku s objednávkou nečekaným dárečkem, popřejte zákazníkům k svátku, buďte originální a zábavní.
Každopádně se do toho zkuste pustit! I dnes lze mezi 40.000 eshopy prorazit.