Tvorba eshopu zůstává stále tou nejdostupnější formou podnikání. Musíte počítat pouze se vstupními investicemi do nákupu produktů a do marketingu. Pro vlastní tvorbu eshopu můžete využít eshopové systémy, kterou jsou dostatečně kvalitní, eshop v nich vytvoříte velmi rychle a budou vás to stát pouze několik stokorun měsíčně.
Pro tvorbu vašeho eshopu můžete vybírat z několika desítek různě kvalitních eshopových řešení. Náš seriál článků „Jak vytvořit eshop“ bude psát o stavbě eshopu na řešení Webareal.cz, který je na trhu již 10 let, svůj eshop v něm má vytvořeno přes 6000 eshopařů, nabízí největší počet kvalitních responzivních šablon (23) a jeho vývojáři přináší stále nové a nové funkce a vylepšení.
V minulém článku jsme si ukázali, jak nastavit emailové adresy. Dnes se zaměříme na správu uživatelů a jejich přístupů do administrace.
SPRÁVA UŽIVATELŮ
Pomocí této funkce můžete přidat další uživatele, kteří budou mít přístup do vašeho eshopu, ale můžete jim nastavit, jaké sekce uživatelé uvidí. Pokud si tedy najmete například grafika na úpravu designu, můžete mu zpřístupnit jenom sekci Design webu. Nedostane se tedy k přehledu objednávek či do ostatních nastavení.
Pokud chcete dalšího uživatele administrace nastavit, tak půjdete do sekce Nastavení – Správa uživatelů.
Zde již uvidíte svůj vlastní přihlašovací email, který vystupuje jako administrátor.
Pokud chcete přidat dalšího uživatele, který bude mít přístup do vašeho eshopu, tak kliknete vpravo na políčko s názvem Přidat uživatele.
Zadáte email uživatele, kterého chcete přidat (my jsme zadali email maresdavid62@gmail.com). Níže mu ještě přidělíme práva – do jakých sekcí uživatel bude smět. Volby kopírují menu eshopu. My jsme níže zvolili, že daný uživatel bude smět pouze do sekce E-shop.
Lze zvolit i pouze konkrétní podsekce. Nemusíte tedy například zveřejňovat objednávky, ale vše ostatní ano.
Nesmíte zapomenout dole kliknout na políčko Uložit.
Co se stane nyní? Jsou dvě možnosti:
1. Email přidaného uživatele (maresdavid62@gmail.com) je už v našem systému evidovaný (uživatel má pod emailem maresdavid62@gmail.com např. již vytvořený eshop). V takovém případě se na daný email odešle jen upozornění, že daný uživatel byl k eshopu přidán. Bude také v emailu upozorněn, aby pro přihlášení použil své dosavadní heslo (které používá k přihlášení např. ke svému již vytvořenému eshopu). Tato funkce je totiž propojená s funkcí multiadmin. Přidanému uživateli se v jeho eshopu zobrazí možnost přístupu do druhého eshopu (vašeho eshopu).
2. Email u nás není žádným způsobem evidovaný. V takovém případě se opět odešle na maresdavid62@gmail.com email, ale tentokrát bude v emailu i heslo k přihlášení.
V žádném případě tedy nemusíte znovu přidávaného uživatele kontaktovat, abyste mu sdělili, že byl k eshopu přidán. Informaci dostane pomocí emailu.
Pokud se nyní maresdavid62@gmail.com přihlásí do eshopu, tak uvidí jen Úvodní přehled a sekci E-shop. Úvodní přehled uvidí v každém případě, protože se jedná o úvodní stranu každého eshopu.
S touto funkcí souvisí i nutnost mít nástroj, pomocí kterého můžete provádět kontrolu aktivit přidaných uživatelů. Jak zjistit kdo a kdy špatně upravil cenu produktu, kde neoprávněně přidělil vysokou slevu registrovaným uživatelům, kdy a kým byla vyřízena konkrétní objednávka… S tím vším vám pomůže logovací systém.
Co se loguje?
- kdo a kdy upravil nebo smazal objednávku
- kdo a kdy přidal, upravil nebo smazal produkt
- kdo a kdy přidal, upravil nebo smazal variantu produktu
- kdo a kdy přidal, upravil nebo smazal registrovaného uživatele
Kde log těchto aktivit naleznete?
V sekci Objednávky, Produkty, Varianty produktů a Přehled registrovaných uživatelů u každé položky naleznete novou ikonku s popiskem “Zobrazit aktivity s touto položkou”.
Takto to například nyní vypadá v sekci Produkty:
Stejnou ikonku naleznete i u všech ostatních sledovaných položek. Po kliknutí na tuto ikonku, je zobrazen obsah logu, který se postupně plní všemi provedenými zásahy s daným produktem.
První sloupeček “Sekce” může nabývat hodnot “customer, order, variant, product”. Hodnota “customer” znamená aktivitu u zaregistrovaných uživatelů, hodnota “order” značí změny provedené u produktů, “variant” je symbol pro aktivitu u variant produtků a poslední hodnota “product” značí provedené změny v produktech.
Druhý sloupeček “Akce” může zobrazovat hodnoty “UPDATE”, která symbolizuje aktivity, týkající se provedených úprav dané položky. Hodnota “ADD” značí přidání nové položky a nakonec hodnota “DELETE” označuje položku, kterou uživatel smazal.
Třetí sloupeček “Identifikace” označuje název předmětné položky, stejně tak další sloupeček “ID položky” zobrazuje unikátní číslo položky pro usnadnění identifikace.
Pátý sloupeček “Uživatel” zobrazuje přihlašovací email uživatele, který změny provedl a poslední sloupeček “Zaznamenáno” zaznamenává datum a čas, kdy ke změně došlo.
Tímto způsobem můžete průběžně kontrolovat aktivity, které se v administraci vašeho eshopu udály u sledovaných položek. Zároveň, lze ale také zobrazit historii jednotlivých uživatelských účtů (historie obsahuje záznamy za posledních 6 měsíců). Tuto možnost naleznete v administraci v sekci Nastavení – Správa uživatelů, kde opět u každého uživatele naleznete stejnou ikonku pro zobrazení jeho kompletních aktivit:
A takto vypadá kompletní výpis logu aktivit u jednoho uživatelského účtu: