Poslední dobou se množí dotazy, jak založit eshop nebo výdejní okénko co nejdříve. Tak tady je 5 nejdůležitějších kroků.
Eshop si snadno založíte a během dvou dnů zprovozníte zde nebo slovenskou mutaci zde
1. Produkty – je jedno co prodáváte, nutný je seznam produktů. Pokud už ve své prodejně nebo skladu nějaký máte a pokud jej máte v elektronické podobě máte výhodu. My doporučujeme CSV soubor pro snadné nahrání do našich systémů.
Pokud jej nemáte, snadno si jej vytvoříte zadáváním jednotlivých produktů postupně v systému.
Oproti kamenné prodejně je třeba produkty nafotit. Fotografie je třeba nafotit aspoň jednotně a hlavně je před nahráním do eshopu v nějakém grafickém programu upravit (zmenšit) pro prohlížení na internetu, aby Váš eshop nebyl pomalý při načítání velkých fotografií (doporučené grafické programy ke stáhnutí zdarma najdete na našem blogu ).
U nás budete mít, oproti konkurenčním řešením, přehled nejen o produktech samotných, ale také o počtu kusů, dostupnosti a můžete mít skladové hospodářství propojené mezi prodejnou a eshopem. Usnadní Vám to do budoucna práci i roční inventury.
2. Doména – doména je název pod kterým se Váš eshop bude zobrazovat, je třeba jej zvolit tak, aby vystihoval Vás, pokud si vytváříte vlastní značku, nebo produkty, které prodáváte. Zamyslete se nad tím, jak by jste své vlastní produkty na internetu hledali a z toho vycházejte.
3. Porovnávače cen – aby se Vaše produkty prodávaly musí o nich zákazníci vědět. K tomu slouží například porovnávače cen. Mezi nejznámější patří heureka.cz a zbozi.cz, ale je mnoho dalších. Obecně platí, čím víc registrací na tyto a další porovnávače uděláte, tím rychleji se na internetu objevíte.
U nás máme v systému připravené cesty, jak se jednoduše na porovnávače napojit. Provádí se to pomocí připravených feedů a pokud si produkty v eshopu zadáte, tyto feedy si automaticky u nás v systému vygenerujete jedním kliknutím pro jednotlivé porovnávače vložíte.
4. Poštovné a dopravci – další důležitá věc pro založení eshopu. Pokud budete zakládat výdejní okénko, stanete se pošťáky a dopravci sami, ale v eshopu je třeba o tomto uvažovat předem a nasmlouvat si dopravce. I to máme v systému ošetřené a kliknutím si přednastavíte, jak způsoby plateb, tak dopravce. Opět máme mnoho možností ze kterých si můžete vybrat a vlastní eshop poskládat.
5. Propagace – porovnávače Vám v propagaci pomohou jen částečně, pokud si produkty do nich jen vložíte, budou v jejich seznamech ležet. Vaším úkolem je zaujmout např. už popisem produktů. Vyhledejte si pro příklad na heurece.cz jeden libovolný produkt. Uvidíte, že většina prodejců jde cestou kopírování a produkt popisují stejně. Propagovat znamená dát o sobě vědět a odlišit se, zaujmout. Propagaci dáváme na poslední místo, ale pokud chcete mít úspěšný eshop je třeba se jí věnovat a myslet na ní stále.
Toto je jen základ pro úplné začátečníky, my zpracováváme mnoho návodů pro všechny úrovně eshopů. Od Startujících eshopařů po profesionály v Exclusivním provozu. To, jak budete postupovat, si můžete určovat a sami řídit ve svých administracích.
Informovat se o dalších a pokročilých funkcí můžete na našem blogu, další tipy naleznete v bezplatném eshopovém kurzu nebo Vám na všechny Vaše dotazy odpoví naše technická podpora na telefonu: +420 776 766 412