Pokud potřebujete statistiky o českém nebo zahraničním trhu, statistiky o využití mobilních telefonů, kde lidé nejčastěji nakupují a mnoho dalších, tak je jedno místo, kam byste měli zamířit – Cosumer Barometer (Spotřebitelský barometer).
Pojďme si dát ochutnávku toho, co se dá v Consumer Barometer najít. Nejdříve půjdete na tuto adresu:
Na stránce se vám zobrazí čtyři nabídky. Podívejme se na tu první – Dive into the data with the Graph Builder.
Nejdříve budeme vyzváni ke zvolení země, která nás zajímá. Protože my chceme vidět statistiky za ČR, tak zvolíme Czech republic. Záleží ale jen na vás, o jaké zemi si chcete zajímavá data zjistit.
Nahoře se zobrazí graf, který nám říká Jak moc lidé používají internet pro své soukromé (nepracovní) účely ve zvolené zemi. Vidíme, že pro soukromé účely využívá v ČR internet přes 80 % uživatelů.
Vlevo máme menu s mnoha možnostmi. Záleží je na nás, která data si necháme zobrazit.
Klikneme např. na Device usage (používání zařízení) a zvolíme Types of Devices Used (typ použitého zařízení).
Uvidíme tak statistiky používaných zařízení. Mobilní zařízení používá 98 % spotřebitelů. Z toho 65 % spotřebitelů využívá chytré telefony (smartphony). Tablety jsou využívána 29 %.
Kde spotřebitelé nejčastěji nakupují. To se dozvíme v dalším grafu, když si ho zvolíme v levém menu. Vidíme, že v kamenných obchodech (včetně kanceláří, restaurací atd.) nakupuje 50 % spotřebitelů. Online nakupuje 34 %.
Jak často nakupují spotřebitelé online ze zahraničí? 55 % spotřebitelů nikdy ze zahraničí online nenakupovalo. Jednou ročně takto nakupuje 24 % spotřebitelů.
Zajímavá je také statistika, jaké nejčastější problémy mají spotřebitelé, když nakupují na internetu. Ve 14 % případů nebyl srozumitelný objednávkový proces. Ve 13 % nebyly k dispozici vhodné překlady (tedy změna jazyka stránky).
Statistik je na Spotřebitelském Barometru mnohem více. Můžeme doporučit si statistiky proklikat a určitě v nich najdete užitečné informace.