Jistě jste již někdy v životě vedli pracovní pohovor. Na co se uchazečů ptáte? Určitě padly otázky typu „Kde jste doposud pracoval?“, „Co si od práce v naší firmě slibujete?“ nebo třeba „Kde se vidíte za 5 let?“. To všechno jsou klasické dotazy výběrových řízení na nové kolegy, ale velké světové firmy jsou u svých přijímacích pohovorů mnohem kreativnější. Přečtěte si, na co se ptají při pohovoru například v Google.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Obvykle velké, globální zahraniční firmy netrpí nedostatkem zájmu o jejich pracovní místa. Pracovní pohovory jsou tak mnohdy několika kolové, několika denní. Určitě i zde se ptají personalisté na ty samé věci, jako třeba vy. Ale navíc do svých pohovorů zařazují i otázky, při kterých si uchazeči možná myslí, že se dostali do rukou úplného blázna. Tak podivným dotazům musí čelit.
Proč to vlastně tyto firmy dělají. Je to jednoduché. Na pracovní pohovor se lze připravit, nastudovat typické dotazy a připravit si ty nejlepší odpovědi. Na „bláznivé“ dotazy se ale nepřipraví nikdo a zaměstnavatelé tak lépe poznají vlastnosti uchazeče, jeho pohotovost, rekci na stresové situace a schopnosti vypořádat se složitým problémem. Mnohdy takto uchazeči prokáží své schopnosti řešit problémy a nestandardní situaci, ukáží personalistovi, jak uvažují.
A tady je výběr těch nejzajímavějších dotazů při pracovním pohovoru, inspirujte se:
1. „Kolik je v Kanadě krav?“ Firma: Google
2. „Kdybyste mohli vlastnit stroj, který vám bude doživotně produkovat 100 dolarů, co byste za něj dali?“ Firma: Aksia
3. „Co byste dělal, kdybyste jako jediný přežil pád letadla?“ Firma: Airbnb
4. „Které dvě celebrity byste chtěli za své rodiče?“ Firma: Urban Outfitters
5. „Pokud byste mohli být kýmkoli jiným, kdo by to byl?“ Firma: Salesforce
6. „Kdo by podle vás vyhrál v souboji mezi Spider-Manem a Batmanem?“ Firma: Stanfordova univerzita
7. „Které tři věci byste si s sebou vzali na pustý ostrov?“ Firma: Yahoo
8. „Proč je tenisový míček chlupatý?“ Firma: Xerox
9. „Jak funguje internet?“ Firma: Akamai
10. „Jak byste popsali žlutou barvu někomu, kdo je slepý?“ Firma: Spirit Airlines
11. „Pokud byste dostali za úkol vyložit kamion plný želé, jak byste to udělali?“ Firma: Hugo Boss
12. „Pokud by o vás natočili film, kdo by vás hrál a proč?“ Firma: SinglePlatform
13. „Jaký byl poslední dárek, který jste někomu darovali?“ Firma: Gallup
14. „Popište proces a benefity připoutání se bezpečnostním pásem.“ Firma: Active Network
15. „Kdybyste se probudili a zjistili, že máte 2000 nepřečtených e-mailů, a mohli byste odpovědět jen na 300 z nich, jak byste vybírali, na které odpovědět?“ Firma: Dropbox
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|