Fakturace je jedním z nejsladších momentů podnikání. Vytváříte tak doklad, za který vám zákazníci zaplatí za vaše skvělé služby. Ne ovšem každá faktura je zaplacena ve lhůtě splatnosti. Jak tomu pomoci?
Existuje několik ověřených pravidel, které zvýší statistickou pravděpodobnost, že právě vaše faktura bude uhrazena dříve než ostatní. Pojďme se na ně podívat.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
FAKTURUJTE NA ZAČÁTKU MĚSÍCE
Už jste si také všimli, že začátkem měsíce se vám faktury jenom hrnou a koncem měsíce spíše naopak? A jak jste na tom sami s úhradami faktur? Pokud tak, že všechny faktury, které obdržíte začátkem měsíce platíte prakticky ihned a čím později v měsíci fakturu dostanete, tak s čím dál větším zpožděním? Pak jste statisticky zcela v normě.
Platí opravdu pravidlo, že faktury vystavené a doručené zákazníkovi začátkem měsíce, jsou uhrazeny dříve než faktury vystavené později.
ROZDĚLUJTE FAKTURY
Nenechávejte fakturaci velkých zakázek na jednu finální fakturu. Raději rozdělte vaši fakturaci do několika průběžných menších faktur. Jednak tak minimalizujete riziko, že za svou práci nedostanete vůbec zaplaceno, eliminujete problémy s cash flow a vaši zákazníci mnohem raději a dříve zaplatí faktury, které budou vystaveny na menší částky.
OMEZTE POČET ŘÁDKŮ NA FAKTUŘE
Pokud na faktuře rozepisujete vaši práci na několik desítek řádků, není to zcela optimální. Pokud je to možné, pokuste se svou práci shrnout na maximálně 3 řádky. Zákazníci tak nebudou mít pocit, že musí vaši fakturu před zaplacením důkladně zkontrolovat, řádek po řádku, a mohou si takovou činnost nechat „až na později“.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
JASNÉ PLATEBNÍ PODMÍNKY
Ubezpečte se, že na faktuře jsou na první pohled výrazně viditelné tyto údaje:
- celková částka k úhradě
- dodavatel
- datum splatnosti
- číslo vašeho bankovního účtu
- variabilní symbol
Těchto 5 základních údajů by mělo být na faktuře zvýrazněno. Pokud toto váš fakturační program neumí, vyměňte ho. Vyvarujte se na faktuře výrazů jako „Příkaz k úhradě…“, „Fakturujeme vám…“ a raději volte osobnější formu komunikace.
VÍCE PLATEBNÍCH METOD
Dejte zákazníkovi více možností na výběr, jak by mohl vaši fakturu zaplatit. Kromě klasického převodu, doporučujeme určitě možnost platby kartou (s odkazem na vaši platební bránu) nebo PayPalem.
UPOMÍNKY A PODĚKOVÁNÍ
Automatizujte kontrolu úhrady vaší faktury. Pokud to váš fakturační program umí, napárujte automatickou kontrolu úhrad z bankovního účtu a zapněte automatické zasílání upomínek u neuhrazených faktur. A naopak při úhradě faktury ve splatnosti zašlete zákazníkovi poděkování za jeho včasnou úhradu. Potěší ho to.
Dodržování těchto bodů při fakturaci vám nezaručí její 100% úhradu, ale výrazně napomůže tomu, že bude vaše faktura uhrazena včas a dříve než faktury, které se těchto pravidel nedrží.