Vytvoření fantastického produktu nebo služby je snahou každého podnikatele. Co když ale produkt nenaplňuje vaše ambice a obchodní cíle? Kde je problém?
Mnoho firem se soustřeďuje na vlastní vývoj a zdokonalování produktu, že zcela opomíjí praktickou, obchodní stránku věci. Lidé nepotřebují zcela dokonalé, technicky propracované produkty nebo služby. Chtějí věci, které fungují, rozumějí jim a v případě problémů se mají na koho obrátit.
V loňském roce jsem koupil robotický vysavač, jedné nejmenované značky. Jde opravdu o velmi šikovný pomocník do domácnosti, i když trochu drahý. Ale co už… Dokonce už dostal své jméno – Nataša. A jaké s ním mám po roce zkušenosti a šel bych do toho znovu?
První asi 4 měsíce fungoval dobře, vychytávky jako ovládání a programování režimu úklidu přes mobil mně dostalo. Dokonce na mně mluví česky! Paráda. Také spuštění na dálku telefonem, je opravdu prima. To že se před vlastním vypuštěním Nataši musí byt trochu uklidit, protože jinak se při vlastním luxování zamotá do různých kabelů, jsem bral jako nutné zlo. Ale pak najednou Nataša umřela. Zůstala stát uprostřed úklidu, ani jedno kolečko se jí netočilo. Dobrá – zašleme na reklamaci. A začalo to. Nejdříve se musí napsat servisu žádost o reklamaci. Pak se musí počkat, až zašlou servisní číslo (proč proboha?). A pak na vlastní náklady zaslat do servisu. Potom se měsíc nic neděje a najednou dopravce přiveze opravenou Natašu. Hmm, v servisním listu, vyjádření technika „Závada nezjištěna, vyměněna základní jednotka“. Trošku si po přečtení připadám jako pitomec, který poslal do opravy vysavač, který funguje. No nic. Nataša je doma a zase pečlivě vysává.
Radost z nového člena domácnosti je už ale menší. A může za to jedna hloupá věta. A po 2 měsících se Nataša zase zastavila a nechce pracovat. Opět reklamační kolečko. Výsledek „Závada nezjištěna, vyměněn chip“. Po dalším měsíci přestala fungovat mobilní aplikace. Volám na servis, kde může být problém „Vždyť je to tam napsaný, musíte provést upgrade, máme novou aplikaci…“, poučila mne technická podpora. Uff, 2 hodiny „pruda“ práce dle návodu, jak je potřeba původní aplikaci odinstalovat, novou nainstalovat a ještě nastavit tohle a tamto. Jsem programátor, ale zapotil jsem se.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
Natašo! Teď už opravdu zlobíš. Asi se Nataša trochu zastyděla a 4 měsíce pracovala ani nepípla. Ale pak si opět postavila hlavu a už jen dokolečka opakovala „Položte vysavač na podlahu“. Opravdu jsem jí nezvedal, na podlaze byla…
Kolečko s reklamační byrokracií a čekám na opravu. Nataša doma chybí, ale trochu se bojím, až si opět přečtu servisní zprávu „Závada nezjištěna“.
Suma sumárum, z 11 měsíců co máme Natašu doma, uklízela snad jenom půl roku. No, co vám budu povídat. Robotický vysavač bych si už asi znovu nekoupil – a když už, tak od jiné firmy. A stejnou větu opakuji i návštěvám, kteří Natašu uvidí u nás domu, když stojí v koutě a nabíjí se. Nejméně už takové 4 rodiny jsem od koupě této značky odradil. Ale dělám tak jenom polohlasně, aby to Nataša neslyšela. Ona za to asi nemůže, snaží se, ale kluci a holky, který se o ní mají starat, jí to trochu kazí.
Nemyslete při svých podnikatelských plánech pouze na dokonalost svého produktu. Spíše se zaměřte na spokojenost vašich stávajících zákazníků a způsob, jak s nimi jednáte a komunikujete. Vždycky se může něco porouchat, ale je potřeba to dát do pořádku a možná i s omluvou. Protože jinak si děláte špatnou reklamu a ze stávajících zákazníků své věrné, trvalé nakupující nezískáte.