Služby virtuálních asistentek využívá stále více podnikatelů. A teď nemáme na mysli ty skutečně virtuální – Alexu, Siri a další – které možná znáte ze svých telefonů. Ale ty opravdové, které sice nesedí s vámi v kanceláři, ale jsou vám k dispozici 365 dní v roce a pomůžou vám vyřídit běžnou administrativu. Pojďme se podívat, s čím vším vám mohou pomoci.
Službu virtuální asistentky nabízí v ČR desítky firem. A jde přitom jak o firmy, které disponují službami desítek vlastních asistentek, tak i o jednotlivé dívky nebo dámy (v naprosté většině případů je tato profese doménou žen), které podnikají v této činnosti samostatně.
JAK ASISTENTKY FUNGUJÍ
Jsou vám vždy k dispozici. Obvykle 24 hodin denně. Nemají dovolenou, nejsou nemocné (respektive vzájemně se zastupují). Platíte jim zpravidla jen za skutečně odvedenou práci. Mají pevnou hodinovou sazbu. Dokážou toho opravdu hodně. Nemusíte pro ně vytvářet pracovní místo, kupovat počítač, software, školit je, učit nový program, nic takového.
Na začátku spolupráce je nutné, domluvit s firmou která službu virtuálních asistentek nabízí, představení vaší firmy, firemních procesů, seznámit asistentky s firemních grafickým manuálem, zvyklostmi a firemní kulturou. Seznámit se s poskytovanými službami. Jakmile tyto své požadavky jednou spolupracující firmě předáte, měly by automaticky všechny asistentky, se kterými budete spolupracovat, tyto standardy dodržovat bez dalšího zaškolování. To je jistě příjemné.
CO VIRTUÁLNÍ ASISTENTKY NABÍZÍ
Je toho opravdu mnoho. Záleží samozřejmě na velikosti firmy, kterou si pro vaši spolupráci vyberete. Zpravidla platí, že čím více služeb vám bude k dispozici, tím více budete platit. Ale obvykle můžete počítat se sazbou kolem 500 Kč za hodinu skutečně odvedené práce asistentky.
A jaké nejběžnější služby asistentky nabízí:
- Vyřizování hovorů
- Připisování textů, skenování, kopírování
- Správu emailů
- Tvorbu a hromadné rozeslání newsletterů
- Fakturace a příprava podkladů pro účetní firmu
- Správu eshopu, vyřizování objednávek
- Rezervace restaurací, salónků, letenek, ubytování
- Návštěvy lékaře
- Plánování teambuildingu
- Údržbu a správu sociálních sítí
- Vedení kalendáře
- Zajištění náhradního vozu
- Tvorbu a tisk propagačních tiskovin
- Organizování výběrových řízení
- Vyhledávání informací
- ….
VÝHODY
- Platíte jen skutečně odvedenou práci
- Neřešíte zástup, dovolené, nemoci asistentky
- Portfolio nabízených dovedností je širší než u běžné sekretářky
NEVÝHODY
- Přeci jen asistence někdy chybí přehled o aktuálním dění ve firmě
- Chvíli trvá než se „vyladí“ její přístup, aby odpovídal nastaveným firemních procesům
- … jo a to kafe vám opravdu neuvaří 🙁