Co to vlastně je konkurenční výhoda. Pokud si myslíte, že je to třeba poštovné zdarma pro dodávku vašeho zboží z eshopu zákazníkovi, tak se silně pletete. Pojďme si v tom udělat jasno.
Konkurenční výhodou je něco, co vaši firmu zcela jednoznačně odliší od konkurence. Vymyslet skutečnou konkurenční výhodu je velmi obtížné, ale pokud se vám něco podobného povede, bude to stát za to. Zkuste se v našem článku inspirovat, třeba vás TO při čtení našich návrhů napadne.
PROČ CHTÍT KONKURENČNÍ VÝHODU
To je asi celkem jasné. Mít před konkurencí určitou výhodu, náskok, něco co by mohlo přetáhnout zákazníky konkurence, to je podnikatelský sen. Je potřeba si, ale uvědomit, že vybudování kvalitní výhody vás bude zřejmě stát nemalé úsilí i náklady. Je proto potřeba si dobře spočítat, zda se vám cenově nákladná konkurenční výhoda opravdu vyplatí, aby se z ní nakonec nestala vaše nevýhoda, která vaší firmu zahubí nebo připraví o zisk.
CO NENÍ KONKURENČNÍ VÝHODA
Mnoho lidí si představuje konkurenční výhodu nějak takto:
- dopravu z eshopu nad 2000 Kč zdarma
- všechno zboží skladem
- skvělá zákaznická podpora
- dodání do druhého dne
To ale opravdu skutečné konkurenční výhody nejsou. Všechny tyto návrhy jsou pouze bonusy pro zákazníky. Ale žádnou masu nových zákazníků k vám určitě nepřilákají. Doprava zdarma – tu nabízí každý druhý. Zboží skladem – to je už spíš nutnost než výhoda. Skvělá podpora – a jak to dokážete ;). Dodání do druhého dne – prima, ale to je jen pro zákaznický komfort, příště nakoupí klidně někde jinde… Vymyslet v dnešní době skutečnou „pecku“ dá hodně přemýšlení a velké investice.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
INSPIRACE NA KONKURENČNÍ VÝHODY
Konkurenční výhoda je něco, s čím přijde podnikatel ideálně jako první a zcela tím překvapí nejen své zákazníky, ale především zaskočí svou konkurenci. Mezi takové velké akce patří například:
- Baťa drtí drahotu (sleva veškeré obuvi o 50%)
- Alza – letní vánoce
- Tesla – sleva všech modelů o 2000 $
Viděli jsme nedávno lokální reklamu malé malířské firmy, bylo to ve smyslu „Ostatní byt pouze vymalují. My vám ho navíc zdarma i uklidíme.“ To už je konkurenční výhoda jako hrom!
Zkuste se zamyslet a zapracovat na tom. Sice vás to bude stát spoustu času, úsilí i peněz, ale výsledek může za to stát! Předběhněte svou konkurenci.