Google připravuje ještě větší provázanost restaurací spolu s doručovacími službami. V USA je již možné objednat jídlo přímo z profilu restaurace, bez návštěvy firemní web stránky restaurace i doručovatele.
A navíc lze ihned objednané jídlo zaplatit pomoci Google Pay. Prakticky tak objednáte jídlo pouze na několik kliknutí, přímo z Google vyhledávání. Je velmi pravděpodobné, že stejnou službu nabídne Google brzy i českým restauracím. Podívejte se, jak to funguje v Americe, ať jste připraveni na blízkou budoucnost.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA
Celý objednací proces je velmi jednoduchý:
- hladový zákazník pomocí Google vyberete svou oblíbenou restaraci
- aby vše fungovalo, musí mít restaurace svůj vlastní firemní profil na Googlu, pochopitelně včetně aktuálního jídelního lístku a výběru doručovacích možností.
- zákazník klikne na tlačítko „ORDER ONLINE“
- zvolí si z nabízených jídel to, na co má zrovna chuť
- v dalším kroku pouze již vybere doručovatele jídla (ano stále je na Google, žádné přeskakování na jiné web stránky)
- a v posledním kroku zaplatí pomocí Google Pay
Celý objednací proces je opravdu velmi jednoduchý a intuitivní. Jídlo lze objednat pouze na několik kliknutí.
VÝHODY A NEVÝHODY
Jako prakticky všechno i toto řešení od Google přináší restauracím výhody i určité nevýhody. Jako pozitivní hodnotíme rychlost objednávky a snadné nalezení vaší restaurace s nabídkou. Prakticky pro celý objednací proces vůbec nepotřebujete mít ani vlastní web stránky. O celý objednací proces se postará Google sám. Také je zde vidět snaha o zjednodušení a standardizování struktury objednávky tak, aby ji mohl zákazník zvládnout i pomocí hlasové objednávky přes Google Assistant. Což je zřejmě budoucnost služeb.
Na druhou stranu je tento způsob výběru jídel vhodný spíše pro zákazníky, kteří vaši restauraci a nabídku jídel již znají. Není zde velký prostor pro představení nabízených pokrmů. A zákazníci se tak zřejmě budou rozhodovat především podle ceny.
Restauracím tak může odpadnout starost o údržbu vlastního online objednacího formuláře, stejně tak se zjednoduší a rozšíří začlenění doručovacích služeb, zákazník vyřídí svou objednávku rychleji a Google vydělá na poplatcích z Google Pay a na propagaci pomocí AdWords, která pro vás bude nyní ještě důležitější.
Tato služba zatím není v Česku dostupná, pokud se ale chcete připravit co nejlépe, vylepšete již nyní svůj firemní profil na Googlu, otestujte spolupráci se všemi dostupnými doručovacími službami ve vašem regionu, ať jste tak co nejlépe připraveni a můžete zákazníkům po spuštění služby nabídnout tento způsob objednání mezi prvními.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|