Tvorba eshopu zůstává stále tou nejdostupnější formou podnikání. Musíte počítat pouze se vstupními investicemi do nákupu produktů a do marketingu. Pro vlastní tvorbu eshopu můžete využít eshopové systémy, kterou jsou dostatečně kvalitní, eshop v nich vytvoříte velmi rychle a budou vás to stát pouze několik stokorun měsíčně.
Pro tvorbu vašeho eshopu můžete vybírat z několika desítek různě kvalitních eshopových řešení. Náš seriál článků „Jak vytvořit eshop“ bude psát o stavbě eshopu na řešení Webareal.cz, který je na trhu již 10 let, svůj eshop v něm má vytvořeno přes 6000 eshopařů, nabízí největší počet kvalitních responzivních šablon (23) a jeho vývojáři přináší stále nové a nové funkce a vylepšení.
V minulém díle jsme si ukázali jak a kde nastavit varianty skladů. Dnešním si projdeme důležitou sekci – Nastavení objednávek. A příště se vrhneme do nejoblíbenější sekce každého eshopaře – Objednávky.
Objednávky – nastavení
Nyní si ukážeme jak pracovat s objednávkami a hlavně jak vytvořit fakturu zákazníkovi. Přesuňte se tedy do sekce E-shop – Objednávky – Nastavení.
Fakturační údaje (pro vystavené faktury)
Zde si vyplňte veškeré údaje, které budete na faktuře vašim zákazníkům uvádět. Jedná se o fakturační údaje Vaší firmy.
Další pole z této sekce si vysvětlíme nyní:
Přednastavený typ dokladu – do tohoto pole vyplňte jaké doklady budete vystavovat. Nejčastěji využívaná je Faktura.
Hlavička pro generované PDF doklady – zde můžete vložit například logo vaší firmy, které se bude zobrazovat v hlavičce vygenerovaného dokladu. Logo je potřeba vkládat ve formátu jpg nebo png.
Razítko s podpisem pro generované doklady – zde můžete nahrát oskenované razítko s vaším podpisem. Razítko se zobrazí v zápatí vygenerovaného dokladu. Razítko je potřeba vkládat ve formátu jpg nebo png.
Rozlišení obrázku razítka s podpisem – rozlišení se udává v jednotce DPI. DPI je zkratkou anglického Dot Per Inch, což přeloženo do češtiny znamená počet bodů na palec.
Příklad:
Máme fotografii pořízenou 1Mpx digitálním fotoaparátem. Obrázek, který má 1280 bodů (pixelů) na šířku a 960 bodů (pixelů) na výšku, chceme vytisknout na tiskárně s rozlišením 300 DPI. Potom bude vytištěný obrázek široký 1280/300 = 4,27 in (10,84 cm) a vysoký 960/300 = 3,20 in (8,13 cm)
Zobrazit popisy dopravy a platby – ve faktuře lze zobrazit popis plateb a poštovného, které si můžete vyplnit v detailu každé platby a dopravy jak jsme si ukazovali výše.
Kopírovat dodací údaje do fakturačních (pokud nejsou fakturační vyplněné) – pokud zákazník nevyplní fakturační údaje, zatrhnutím této možnosti se fakturační údaje vyplní automaticky z údajů dodacích.
Nezobrazovat na faktuře sloupec „Cena bez DPH“ – můžete si určit, zda na faktuře budete zobrazovat ceny produktů s DPH i bez DPH nebo pouze s DPH.
Zapnout stránku s rekapitulací objednávky – při vyplnění objednávky lze nastavit před úplným odesláním ještě stránku s rekapitulací, kde si zákazník může překontrolovat svůj nákup a všechny zadané údaje. Poté může objednávku odeslat.
Stránka s rekapitulací objednávky:
Nastavení faktury
Na faktuře zobrazovat dodací adresu (pokud existuje fakturační) – povolením této možnosti se na faktuře zobrazí jak fakturační tak dodací údaje zákazníka.
Na faktuře zobrazovat číslo objednávky – na faktuře kromě čísla faktury lze zobrazit i číslo objednávky.
Používat automaticky generované číslo faktur – pokud tuto možnost zvolíme, čísla faktur nám bude generovat přímo systém a již se nemusíme starat o číselnou řadu. Je však potřeba vyplnit zároveň políčko “Poslední číslo generované faktury”.
Poslední číslo generované faktury – do tohoto pole vyplňte číslo faktury od kterého bude začínat číselná řada. Pokud zadáte například číslo 20180000, první generovaná faktura bude mít číslo 20180001.
Automaticky generovat faktury (ihned po vytvoření objednávky) – pokud zatrhnete tuto možnost, budou se Vám faktury generovat automaticky ihned po vytvoření objednávky. Faktury tedy již nemusíte generovat ručně.
Doba splatnosti – zde nastavíte počet dní, které má zákazník na zaplacení faktury. Splatnost se poté vypočítá sama a doplní se správný datum.
Změnit faktury od čísla – pokud změníte například některý z Vašich fakturačních údajů (číslo účtu, atd.) a potřebujete přegenerovat již vystavenou fakturu na nové údaje, vyplníte do tohoto pole číslo faktury, kterou potřebujete přegenerovat a uložíte. Tím se faktura přegeneruje na nové údaje.
Číslo objednávky
Používat číslování objednávek – číslo objednávek se generuje automaticky ve tvaru hodina, minuta a pořadí objednávky. Tedy pokud se jedná například o 20 objednávku na e-shopu vytvořenou v 11:10, bude číslo objednávky 111020. Pokud však chcete vlastní číslování objednávek, můžete tak učinit aktivací právě této možnosti. Nezapomeňte však vyplnit i pole “Poslední číslo objednávky”.
Poslední číslo objednávky – do tohoto pole vyplňte číslo objednávky od kterého bude začínat číselná řada. Pokud zadáte například číslo 20180000, první generovaná objednávka bude mít číslo 20180001.