Čínský eshop alibaba.com připravuje obří logistické centrum pro eshopové prodejce v Belgii. Jack Ma, majitel tohoto internetového impéria, chce dobít Evropu.
Alibaba slouží podobně jako Amazon k nabídce zboží od jednotlivých prodejců. V nabídce je především zastoupeno nepřeberné množství levného čínského zboží. Po tom, co Alaibaba ovládla internetový prodej v Číně a jihovýchodní Asii, připravuje velkou expanzi na evropský trh. Za vstupní bránu jí má sloužit Belgie.
Tržby eshopů, které prodávají své zboží na alibaba.com, překročily hranici 600 miliard eur. Jistě každý z nás zná nějaký úspěšný příběh podnikatele, který se nebál, nakoupil na Alibaba levně zboží a s určitým rizikem následně prodal s velkým ziskem doma. Někdo uspěl, někoho tato zkušenost stála velké peníze. Nicméně, pokud chce tento kolos pokračovat v nastaveném růstu, musí hledat další odbytiště a nové zákazníky. Evropa je první na ráně.
OPERACE BELGIE
Nejprve se objevili krátké zprávy, ze Alibaba chce svoji obchodní platformu odstartovat v Belgii. Později novináři z listu Handelsblatt informovali o dohodě s belgickou vládou, že odbavení čínského zboží bude probíhat rychleji, pouze elektronickou formou.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
LOGISTICKÉ CENTRUM
Jack Ma staví na ploše přes 200.000 m2 své logistické centrum, v přepočtu za více než 50 miliard korun. Toto centrum je umístěno poblíž letiště v belgickém Lutychu. Nové centrum má podle vyjádření čínských vedoucích představitelů sloužit pro expanzi a rozvoj menších evropských výrobců, dodavatelů a a internetových prodejců. Takovým zprávám ovšem věří jen málokdo.
Je nad slunce jasnější, že celý projekt má ještě více otevřít vrátka nebo spíše vrata další expanzi čínských prodejců. Co to všechno udělá s již zavedenou evropskou online konkurencí, můžeme zatím jen spekulovat. Jisté je však to, že Číňané to tentokrát s expanzí myslí opravdu vážně a tato jejich strategie může postavit na hlavu zaběhnuté obchodní postupy a kanály v celém evropském prostoru.