Hledáte cestu jak váš eshop odlišit od konkurence? Jak s co nejnižšími náklady přitáhnout nové zákazníky? Zkuste natáčet videa. Vyplatí se to.
Tvorba video obsahu je velmi dobrým způsobem, jak vašemu eshopu, webu nebo blogu získat nové a hlavně věrné zákazníky. Především mladá generace si ve sledování zajímavých videí libuje a bere je jako součást svého života.
VYTVÁŘEJTE PŘÍBĚHY
Co jiného než příběh, příběh plný emocí dokáže diváka zaujmout. Máte-li sortiment vašeho eshopu takového typu, kde lze natáčet videa, která chytí „za srdce“, máte vyhráno. Určitě by na vašem eshopu mělo být video, ve stylu „Jak jsem se rozhodl založit tento eshop“ a video reference od spokojených zákazníků.
Mějte na paměti, že o každém produktu se dá natočit poutavé video. Stačí jen zápal autora a z videa musí především vyzařovat to, že ten kdo video natáčí, svému výrobku naprosto věří a sám jej používá. Rozhodně vhodné je proložit video komentářem s osobním hodnocení, kde budou subjektivně zhodnocené hlavní vlastnosti produktu, pro koho se hodí a jaký s ním má sám majitel eshopu zkušenosti. Velmi oblíbené budou i videa, ve kterých provedete detailní test vámi nabízeného produktu v extrémních podmínkách.
ZAČÍT SE DÁ HNED
Máte k dispozici video od vašeho dodavatele a domníváte se, že podobné kvality zpracování a střihu nikdy nedosáhnete? Ano, to je možné. Ale daleko lépe budou působit vaše vlastní videa, které natočíte třeba jen na svůj mobilní telefon. Budou působit věrohodněji a autentičtěji než profi firemní videa, která budou k dispozici na každém druhém eshopu.
Nemáte s natáčením videí žádné zkušenosti, nechce se vám investovat do drahé profi techniky? Nic takového není nutné. Video, které nebude působit amatérsky a přitom bude mít velký úspěch, můžete natočit opravdu zcela sami, třeba na svůj iPhone, sestříhat v běžně dostupných aplikacích a nahrát na Youtube. Podívejte se, jak točí videa úspěšnější konkurence, poučte se z jejich nápadů a chyb. Neváhejte opakovat osvědčené postupy. Všímejte si, jak kameraman pracuje s obrazem, nebojte se stoupnout před kameru a „prodat“ svůj obličej. Kdo jiný by měl produkty prezentovat, než vlastní majitel obchodu.
Ještě svůj eshop nemáte? Zkuste Webareal.cz. Eshop založíte jedním kliknutím.
MYSLETE STRATEGICKY
Než se pustíte do tvorby videí, nejprve si na papír namalujte strukturu vašich budoucích videí tak, aby do sebe tématicky zapadala. Ujasněte si, proč videa natáčíte a co má být jejich cílem. Dodržujte i u videí jednotnou „štábní úpravu“, využijte ve videích grafické prvky vašeho eshopu, logo, úvodní a závěrečnou stránku, na konci videa poděkujte se sledováním a popřejte mnoho radosti s novým produktem. Pokud v eshopových textech zákazníkům tykáte, dodržujte to i ve videích, vytvořte si vlastní styl.
EXPERIMENTUJTE
Když budete při natáčení trochu „crazy“, jenom dobře, lidé si vás zapamatují a budou se na vaše nová videa těšit. Nedávno jsme ve firmě hledali online kurz a upoutalo nás video, které začínalo takovýmto nějakým komentářem „Ahoj, já jsem Jablko. Brrrm. Pojďme na to.“. A toto video, si pochopitelně získalo ve firmě velkou oblibu ;)…. a ano, kurz jsme si od Jablka koupili.
Oblíbenou taktikou je také stanovit termín dalšího chystaného videa, další díl určité série. Diváci se budou na vaše video těšit a určitě si jej nenechají ujít.