Prostřednictvím eneschopenky se zaměstnavatel dozví o vzniku dočasné pracovní neschopnosti svého zaměstnance. Navíc se tyto informace mohou automaticky importovat do firemního mzdového systému.
Již od prosince 2019 si mohou podnikatelé pomocí ePortálu ČSSZ zažádat o zasílání upozorňování na nově vniklé dočasné pracovní neschopnosti svých zaměstnanců. Tyto notifikace o vzniku a ukončení DPN mohou být zasílány do datové schránky nebo na zvolený email.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
ZPŮSOB NOTIFIKACÍ
Notifikace o pracovní neschopnosti zaměstnance přijde nadvakrát. Nejprve přijde jednoduchá zpráva o tom, že zaměstnanec byl lékařem uznám práce neschopným. Tato úvodní rychlá zpráva bude obsahovat jméno a příjmení zaměstnance, datum jeho narození a datum rozhodnutí o vzniku dočasné pracovní neschopnosti.
Následně přijde druhá podrobnější zpráva a to ve formátu PDF i XML. Velmi vítáme formát XML této zprávy neboť ze své podstaty bude možné tyto informace integrovat do mzdových programů. Tato podrobnější datově strukturovaná zpráva bude zaměstnavateli zaslána po zpracování údajů v ČSSZ, řádově během několika hodin až dnů. Pochopitelně stejné informace budou podnikatelům k dispozici na portálu ČSSZ.
Rozdíl zasílaných informací do emailu a do datové schránky:
- Datová schránka bude obsahovat kompletní údaje o zaměstnanci ve formě PDF i XML souboru, s možností automatizovaného zpracování. Tyto zprávy budou obsahovat všechny informace ve stejném rozsahu jako u stávajících papírových tiskopisů – „Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti“ a „Potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti“.
- Email bude dostávat pouze obecnou informaci, že prostřednictvím služeb ePortálu ČSSZ jsou k dispozici nové údaje o tom a tom zaměstnanci.
TVORBA FAKTUR ZDARMA – online, rychle, snadno, bez registrace.
Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu. Fakturu si sami vytvoříte za minutu.
JAK PRACOVAT S DOSTUPNÝMI INFORMACEMI
Dále ČSSZ od 1. ledna 2020 spouští novou službu, kterou ocení především větší firmy, které mají více zaměstnanců – „Data zaměstnavatelům o dočasné pracovní neschopnosti“ ve formátu „dotaz – odpověď“. Tato služba bude fungovat na kanálu VREP (APEP). Což znamená, že software zaměstnavatele (zabezpečený certifikátem) se bude moci dotázat na informace o konkrétním zaměstnanci a zjistit tak všechny údaje o jeho dočasné pracovní neschopnosti. Zaměstnanci tak již nebudou muset na začátku jejich nemoci, po uznání pracovní neschopnosti, doručit papírový formulář „Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti“ svém zaměstnavateli.
Shrňme si, co se od 1. ledna 2020 mění:
Informace o dočasné pracovní neschopnosti zaměstnance bude doručovány zaměstnavateli do datové schránky (pdf, XML) nebo/a emailem. Veškeré informace si také bude možné vyžádat elektronicky pomocí nové služby „Data zaměstnavatelům o dočasné pracovní neschopnosti“ pomocí kanálu VREP (APEP).
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|