Start podnikání patří mezi obrovská životní rozhodnutí. Nehledejte neustále výmluvy, proč do toho nejít. I vy máte možnost postavit firmu na pevných základech a udělat z ní lovebrand. A my vám poradíme, jak na to.
Co mají společného jména jako Airbnb, Apple, Kofola, Uber nebo Starbucks? Ano, máte pravdu, jsou to příklady lovebrandů. Tyto značky totiž dokázaly to, co chtějí všichni. Vybudovaly si se svými zákazníky velmi silný vztah. Zákazníci jsou k nim loajální tak, že ke konkurenci nebudou chodit už z principu. Pití kávy od Starbucks je něco jako prestiž, stejně tak se k sobě hrdě hlásí tzv. jablíčkáři, tedy majitelé iPhonů a/nebo MacBooků.
DĚLEJTE TO, V ČEM JSTE NEJLEPŠÍ A DĚLEJTE TO DOBŘE
Je jasné, že i vy toužíte po tom, udělat ze své značky lovebrand. Není to ale tak jednoduché. Lovebrandem se nestanete přes noc, nezachrání vás jen pěkné logo nebo zvučný slogan, i když i tyhle aspekty jsou důležité. V první řadě si najděte k podnikání něco, co vám jde, v čem jste dobří a zkombinujte to s tím, co chtějí vaši zákazníci. S těmi je totiž potřeba komunikovat neustále. Jedině tak s nimi získáte dobrý vztah a neztratíte jejich zájem a přízeň.
ZÁKAZNÍK JE ALFA OMEGA KAŽDÉHO PODNIKÁNÍ
Zákazníci jsou gross vašeho podnikání, na to nikdy nezapomínejte. S nimi značka stoupá vzhůru, ale může se také prudce zřítit ke dnu. Proto na zákazníky vždycky reagujte. Komunikace značky je velmi důležitá. Každý zákazník musí vědět, že je pro vás důležitý. Případné problémy řešte ochotně a v klidu. Na pochvaly reagujte s díky a pokorou. Pamatujte také na to, že zákazníky nikdy nezajímá, jak jste úžasní a skvělí. V první řadě je zajímá, co můžete přinést se svými výrobky nebo službami právě jim. Cítíte tam ten rozdíl?
NEMÁTE SEXY VÝROBEK NEBO SLUŽBU? NEVADÍ
K zákazníkovi vždy přistupujte jako k sobě rovnému a nikdy se nad něj nepovyšujte. To je totiž zaručená cesta do pekel. A také pamatujte na to, že lovebrand se dá vytvořit z každé značky, i když zrovna neprodává sexy produkty. Příkladem může být například značka MAN, která aktivně komunikuje s řidiči na sociálních sítích a chlapi od kamionů na MAN nedají dopustit. I právničina se dá prodat sexy způsobem jako v případě e-Legal a jejich hesla „Vládneme paragrafům, ale mluvíme lidskou řečí“.
UJASNĚTE SI KOMUNIKACI ZNAČKY
Dobře zmapujte také svojí konkurenci a zjistěte, kde máte slabá místa a v čem naopak nad konkurencí vynikáte. Právě tohle bude váš triumf, na kterém můžete začít stavět. Sepište si, v čem jste nejlepší, co můžete zákazníkům nabídnout a proč by měli začít nakupovat právě u vás. S tím úzce souvisí i komunikace ve vaší firmě. Nepoužívejte jiný tón na sociálních sítích a jiný na oficiálních webových stránkách nebo v kamenné pobočce. Ujasněte si, jestli chcete vystupovat jako neformální, přátelská a rodinná firma nebo máte za cíl formální a vysoce profesionální vystupování. Tento tón pak používejte napříč všemi kanály.
JAK ZAČÍT PODNIKAT A ZALOŽIT FIRMU?
Teď už zbývá jenom zodpovědět si otázku, jak začít podnikat. Je to jednodušší, než si myslíte. Svou firmu si můžete buď založit sami, nechat si založit společnost s. r. o. na klíč nebo se poohlédnout po firmě na prodej. Koupě firmy na prodej je zdaleka nejrychlejší, protože za novou společnost jednáte už za 24 hodin od podpisu smlouvy. Tak konec výmluv a začněte teď hned, i vy můžete ze své firmy vybudovat lovebrand, který budou zákazníci jednoduše milovat.