Často slyšíte o tom, že dnes už nemá smysl podnikat. Vše, co se dá prodávat, se už prodává. Všude nepředstavitelná konkurence. Není to vůbec pravda. Podnikat se dá začít v každém okamžiku. Je to stále o tom samém – odlišení se. Rozhodli jsme se vzít si produkt, se kterým by většina z nás asi jen tak nepodnikala a dokázat, že všude jsou možnosti. Vybrali jsme svíčky.
Od roku 2011 trh se svíčkami neustále roste – jak v zahraničí, tak i u nás. Je zde mnoho příležitostí pro odlišení se.
Svíčky mají širokou škálu využití:
– relaxace,
– dekorace,
– oslavy,
– dárek.
Jistě bychom našli další příležitosti, kdy se dají z obchodní hlediska svíčky využít.
Dočetli jsme se, že svíčky jsou poměrně snadno vyrobitelné. Materiál pro výrobu svíček můžete koupit v běžných obchodech nebo od online prodejců, kteří se na výrobu podobných věcí specializují a prodávají i vše potřebné pro jejich výrobu. Poté už je zapotřebí mít jen kuchyň.
Na co se zaměřit v marketingu? Sice nemáme statistiky pro ČR nebo SR, ale v USA 90 % nákupů svíček provádějí ženy. Dá se předpokládat, že situace v ostatních zemích bude podobná. Dává to i logicky smysl. Kolik mužů jste kdy viděli nakupovat svíčky. Ale to neznamená, že se marketing nemůže zaměřit i na muže. Jen musíme komunikovat jiné důvody než je dekorace. Muži údajně nakupují svíčky hlavně z důvodu relaxace a jako dárky.
Přes 70 % zákazníků kupujících svíčky (opět statistika z USA) tvrdí, že jedna z nejdůležitějších vlastností svíčky je její vůně. Pokud si vyrábíte svíčky sami, tak si můžete vytvořit jakoukoli vůni, která vám přijde vhodná (už jste měli svíčku s vůní cukroví?).
9 z 10 zákazníků nakupuje svíčky proto, aby se ve svých domovech cítili útulně. Hodně se také svíčky nakupují kvůli aromaterapii.
Na základě výše uvedeného nám vychází, že budeme potřebovat v našem marketingu především tzv. měkké (světlé) barvy – jako je např. bílá. Musíme vytvořit grafikou obchodu, vizitek, letáků, online eshopu a dalších prvků, dojem uvolněnosti a moderního stylu.
Když prodáváme svíčky, tak co přidat ke každé svíčce zajímavý citát o relexaci? Nebo nějaký tip, jak svíčku nejlépe použít?
Vidíme, že i svíčky mohou být velice zajímavým artiklem a můžeme u nich vymyslet hodně kreativních věcí. A tak je to s každým produktem.