Rozhodli jsme se pustit do nového podnikání. Chceme vybudovat sklad pro eshopy, kterým uskladníme jejich zboží a budeme vyřizovat jejich objednávky (zkompletujeme, zabalíme, předáme dopravci). Chceme budování nové firmy pojmout jako „reality show“, ve které se budeme svěřovat s celým procesem budování skladu a dáme nahlédnout do našich plánů a příprav.
Myšlenka je jednoduchá: eshopy nám do skladu navezou všechno jejich zboží, které my uskladníme a roztřídíme. Následně na základě došlých objednávek pak zkompletujete a zabalíme objednané zboží, přidáme fakturu a předáme dopravci pro doručení zákazníkovi. Vypadá to snadně, vždyť budeme jen balit balíky. Hmm… to snad zvládne každý!? Jak to bude ve skutečnosti? Sledujte nás, krok za krokem. A možná nám i držte palce :).
Provozujeme již 10 let eshopové řešení Webareal, kde si může kdokoliv založit a provozovat vlastní eshop. Někdy v říjnu jsme navštívili jednoho z našich zákazníků, kde jsme zjistili, že mu eshop super funguje, ale největší problém je s uspořádáním jeho skladu, kompletací produktů do objednávky a že ho vlastní balení objednávek vůbec nebaví. A že by byl nejradši, kdyby se mu o to někdo postaral. Aha, ale vždyť několik firem již takové služby poskytuje. Říká se tomu fulfillment. Dobrá, ale není tohle dobrý tip pro naše nové podnikání? Krásně by se to propojilo s naším hlavním byznysem – eshopovým řešením – budeme to moci nabídnout tisícům našich zákazníků. OK. Několik bezesných nocí, propočtů a zjišťování jak to vlastně celé funguje. Rozhodnutí padlo v polovině listopadu – jdeme do toho!
HLEDÁNÍ SKLADU
Bez skladu to nepůjde. Pronajmout sklad určitě nebude problém, nabídka bude jistě obrovská… mysleli jsme si naivně.
Co by se nám líbilo:
- sklad co nejblíže sídlu firmy v Českých Budějovicicíh
- pro začátek určitě postačí 300 – 500 m2
- vytápěný sklad
- sítě: elektřina, internet, zabezpečení
První malý problém. V Budějovicicích je nabídka vhodných skladů, které by splňovaly naše představy velmi, velmi omezená. Prakticky jsme dohledali pouze 3 nabídky, které by splňovaly naše představy. Nakonec první sklad je již rezervován, druhý je trochu z ruky a volba tedy padla na sklad s rozměry cca 350 m2, ve velmi dobrém stavu, jen asi 500 metrů od našich kanceláří a je prakticky přes ulici se skladem PPL. Ideální. Vypadá to, že jsme měli štěstí. Takto vypadá uvnitř (ani se nám na fotku celý nevešel):
Zaplatili jsme zálohu a od února 2019 je sklad náš. Perfektní, sklad tedy máme! Tak a teď už je to vážné. Není cesty zpět. Potřebujeme sehnat prvního skladníka.
SKLADNÍK
Pravda, určité zkušenosti s výběrovým řízením máme. Za dobu našeho podnikání jsme provedli určitě několik desítek pohovorů, kde jsme hledali nové programátory, grafiky, technickou podporu. Hledání skladníka, ale bude pro nás novinka. Rozhodili jsme naši poptávku po kamarádech a po facebooku. Seženeme vůbec při dnešním nedostatku zaměstnanců někoho vhodného? Nabídli jsme slušný plat a výhled na postup vedoucího skladu. S tím, že pokud sklad poroste, převezme on sám zaškolování nových skladníků a procesů. Chtěli jsme tedy sehnat někoho, s kým si budeme rozumět a budovat s ním sklad od samého počátku.
Šok! Přihlásilo se nám během týdne 63 uchazečů. Na doporučení známých bohužel nikdo vhodný nalezen nebyl. Takže jsme vybrali 3 nejnadějnější kandidáty a provedli pohovory. Vybrali jsme našeho favorita, vypadá velmi schopně a máme z něj radost. A vlastně dnes s ním podepisujeme pracovní smlouvu. S nástupem 1. února 2019. Počítáme, že v průběhu února sestavíme regály, doladíme software, seženeme dodavatele obalového materiálu, nářadí, všechno co bude potřeba.
Uff, zatím se celkem daří…
SOFTWARE
Od samého začátku je nám jasné, že tohle podnikání bude o automatizaci procesů. Kdo dokáže nejlépe zefektivnit procesy ve skladě, zvítězí. Věnujeme tedy již skoro měsíc vývoji vlastního softwaru, pomocí kterého nám zákazníci budou přeposílat jejich objednávky, které my budeme vyřizovat. A zároveň musíme tyto objednávky přetvořit do „Kompletačního listu“ (jak jsme si to nazvali) pro skladníka, aby přesně věděl, kde a co ve skladě nalezne. Ve vývoji jsme se rozhodli jít vlastní cestou, ať si to naprogramujeme přesně tak, jak chceme.
Líbí se vám naše připravovaná služba? Chcete se stát našimi zákazníky?
Službu budeme v ostrém provozu spouštět v březnu 2019. Pokud máte zájem o naše služby napište nám hned, probereme všechny možnosti. Vaše zboží se už teď do našeho skladu těší, tak si rezervujte ve skladu místo – bohužel není nafukovací a už se nám hlásí první eshopy. Nechceme naše služby omezovat pouze na zákazníky Webarealu. Takže pokud provozujete váš eshop v jiném řešení, ozvěte se nám. Probereme to. Děkujeme a těšíme se na vás.
Příští týden se můžete těšit na další díl naší reality show „Budujeme sklad pro eshopy“, přineseme aktuální informace, jak se nám daří nebo nedaří v našich plánech.