Také se vám nechce utrácet peníze za Word, Excel, Powerpoint a další kancelářské aplikace? Řešením může být například Google Disk.
Dnes si ukážeme jak s Google Diskem nejlépe na zálohování a synchronizaci souborů.
V minulém díle jsme si ukázali, jak na verzování a provádění a sledování úprav v dokumentu. Tentokrát se budeme věnovat zálohování a synchronizaci, které vám zpřístupní vaše soubory z každého zařízení.
ZÁLOHOVÁNÍ SOUBORŮ A FOTEK Z POČÍTAČE
Na této adrese naleznete aplikaci, která slouží pro synchronizaci dat mezi vaším počítačem a Goodle Diskem:
Na výběr máte ze 2 možností. „Streamování z Disku“ slouží pro vytvoření společného Disku, ke kterému může mít přístup například více uživatelů jedné firmy. O této možnosti si povíme více v některém z našich příštích návodů. Dnes si ukažme jak pracovat s Google Diskem pro účely zálohování a synchronizaci dat. Klikněte tedy na levé tlačítko „Stáhnout“. Tímto stáhnete do vašeho počítače program „instalbackupandsync.exe“ – spusťte jeho instalaci.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
Instalace vás ve 3 krocích provede celým procesem nastavení. V prvním kroku zadejte přihlašovací údaje do vašeho Google účtu, ve kterém provozujete svůj Google Disk a chcete tam zálohovat své data z počítače:
V dalším kroku můžete vybrat složky z vašeho počítače, které se mají automaticky zálohovat na Google Disk:
- seznam všech složek, které chcete automaticky synchronizovat
- kliknutím na „VYBRAT SLOŽKU“ zvolíte všechny adresáře, které chcete, aby byly synchronizovány
- odkaz „Změnit“ vám umožní nastavit synchronizaci pouze pro fotky a videa nebo pro zcela všechny soubory ve zvolených adresářích
- v případě, že zvolíte první možnost ukládání fotek a videí, budou tyto při zálohování velikostně optimalizovány (rozuměj datově zmenšeny), výhodou tohoto nastavení je, že můžete pro zálohování využívat neomezený prostor zdarma. Pokud chcete ovšem zálohovat fotky a videa v kvalitě, jaké jste je vytvořili (vyfotili) budete moci zdarma využít pouze dostupný prostor, který poskytuje Google Disk (ve free variantě 15 GB)
- zároveň také můžete nahrávat své fotky a videa do Google Fotek
A v posledním, třetím kroku již pouze spustíte vlastní synchronizaci souborů, kliknutím na tlačítko „ZAHÁJIT“.
Tímto se všechny zvolené soubory ve vybraných adresářích zkopírují (zazálohují) na váš Google Disk a vy je tak budete mít k dispozici z jakéhokoliv zařízení. Jak to po provedeném zálohování tedy v Google Disku vypadá:
Vidíte, že v levém sloupci ve složce „Počítače“ přibyla adresářová struktura, která odpovídá struktuře vašeho počítače, tak jak jste ji zvolili ve druhém kroku při nastavení synchronizace. Kliknutím na jednotlivé složky (v tomto případě na adresář „dashboard“) uvidíte všechny zazálohované soubory a můžete s nimi ihned pracovat.
Pokud nyní ve vašem počítači provedete jakoukoliv změnu v synchronizovaných adresářích, například smažete nějaký soubor nebo přidáte jiný, prakticky okamžitě se tyto změny projeví i na Google Disku.
Vaše data můžete zcela zdarma zálohovat na Google disku až do velikosti 15 GB. Pokud nastavíte při synchronizace fotek a videí jejich velikostní optimalizaci, můžete je zálohovat bez omezení. V případě, že by vám 15 GB tarif nestačil, můžete si od Google objednat prostor větší. K dispozici máte tyto tarify:
- 15 GB – zdarma
- 100 GB za 59,99 Kč / měsíc
- 1 TB za 299,99 Kč / měsíc
- 10 TB za 2999,99 Kč / měsíc
Pamatujte na to, že data jsou to nejcennější, co máte ve vaší firmě a proto zálohujte, zálohujte, zálohujte!