Od prosince bude platit pro eshopy další celoevropské pravidlo. Tentokrát to, ale není takový strašák jako bylo GDPR a EET. Jde o zákaz geografického blokování přístupu k eshopu v rámci EU.
Toto nové pravidlo se týká především eshopařů a poskytovatelů digitálního obsahu. EU chce učinit další krok k jednotnému evropskému digitálnímu trhu, který byl nastartován například již platným zrušením poplatků za roaming a to i za přenesená data.
CO JE TO GEOBLOCKING
Geoblocking – je technologie, která omezuje přístup k obsahu internetu na základě zeměpisné polohy uživatele. Umožňuje na základě identifikace IP adresy uživatele, odmítnout jeho přístup k určité části webu nebo zcela zablokovat jeho přístup pro celou službu. Blokování uživatele je nejčastěji využíváno pro omezení přístupu k prémiovému multimediálnímu obsahu na internetu , jako jsou filmy a televizní pořady, především z důvodů autorských práv a licencí.
Toto všechno by v rámci EU měl nový zákon zakázat.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
CO TO ZNAMENÁ PRO ESHOPY
Naprostá většina eshopů může zůstat klidná, nic nového tento zákaz pro ně nepřináší.
Tato nová pravidla nepřikazují eshopům prodávat nebo dodávat jejich produkty povinně do každého státu EU. Pouze eshopy nesmí odmítnout žádného zákazníka, ze kterékoliv země EU, který v eshopu objedná zboží a zvolí si podporovaný způsob dopravy na adresu, kam eshop zasílá své zboží.
Ani tato legislativa nijak nezakazuje, aby měli eshopaři nastaveny rozdílné podmínky v různých lokálních mutacích svých eshopů. Což znamená, že například český eshop nemusí ve své německé mutaci prodávat všechny produkty, které nabízí v ČR. A také i cenová politika zůstává zcela v rukou majitele eshopu, který může nabízet v různých zemích stejný produkt za rozdílné ceny.