Také se vám nechce utrácet peníze za Word, Excel, Powerpoint a další kancelářské aplikace? Řešením může být například Google Disk.
Jaký balík kancelářských aplikací (tím je míněn především Word, Excel a Powerpoint) používáte? Placené nástroje nebo freeware? Řešení je samozřejmě několik. Za kancelářské aplikace můžete vydat jednorázově i desítky tisíc korun, také můžete platit za online verze měsíční paušál nebo můžete využít plně dostačující nástroje od Google a to zcela zdarma. Za tvrzením, že s Google Diskem vystačí každá firma do cca 50 zaměstnanců si stojíme, protože i my sami již několik let s těmito nástroji pracujeme a známe je velmi dobře.
Google Disk naleznete na adrese https://drive.google.com. Po přihlášení se dostanete do tohoto rozhraní, které jednak slouží jako uložiště vašich souborů, dokumentů, fotek… , ale také zde můžete upravovat, vytvářet, prohledávat a sdílet vaše soubory:Levý panel slouží jako adresářová struktura pro uložení vašich souborů. Nový dokument vytvoříte kliknutím na tlačítko „+ Přidat“. Toto kliknutí vyvolá kontextové menu, kde si můžete zvolit, jaký soubor chcete vytvořit:
Zkusme vytvořit první soubor kliknutím na „Dokumenty Google“. Tato volba otevře online verzi tvorby dokumentu ve stylu Wordu:
Naleznete zde známé rozložení pro změnu fontu, tučný text, kurzívu, vložení obrázku, odkazu… jednoduše vše co od programu na tvorbu dokumentu očekáváte. Podobným způsobem můžete vytvořit i tabulku, prezentaci a další typy souborů. Vytvořený dokument si můžete libovolně pojmenovat, kliknutím na „Dokument bez názvu“. Nic nemusíte ukládat, všechny změny se průběžně automaticky ukládají. Po ukončení práce stačí dokument zavřít. Naleznete ho úvodní straně Google Disk:
Zde jsou například zobrazeny 2 již vytvořené soubory – dokument „První dokument“ a tabulka „Seznam zaměstnanců“.
VÝHODY VYUŽÍVÁNÍ GOOGLE DISK
- do 15 GB zcela zdarma (buďte si jisti, že pro běžnou práci tento limit nikdy nevyčerpáte)
- online práce z libovolného počítače po celém světě
- vždy po ruce
- v dokumentu může pracovat více uživatelů najednou
- možnost sdílení dokumentů v týmu
- jednoduché intuitivní rozhraní, známé z historických programu MS Word, MS Excel…
- nic nemusíte instalovat, nepotřebujete žádného správce softwaru ani programátora
- v případě, že váš počítač například shoří, všechny dokumenty máte stále po ruce, nic se vám neztratí
- zálohováno na serverech Google
- můžete pracovat i offline bez připojení k internetu (vysvětlíme později)
- kompatibilita vytvořených souborů s formátem doc, docx, xls, xlsx, …
- možnost exportu souborů do pdf souboru
Tolik k základnímu představení Google Disku. Příště si ukážeme jakým způsobem sdílet dokument s více uživateli a jak vypadá souběžná práce více editorů v jednom dokumentu zároveň.
2. díl naleznete zde.