Vyhledávače – jak Seznam tak i Google, indexují web stránky pomocí svých vyhledávacích robotů. Tyto roboty rozhodují o tom, jak kvalitní je váš web, na jaké pozici se ve vyhledávačích ocitnete. Jsou to ale jen stroje, které pracují podle daných algoritmů. Zkuste jim proto, jejich práci ulehčit a odměnou bude vaše lepší pozice ve vyhledávání. Podívejte se v článku na 9 základních SEO tipů, jak vyhledávačům pomoci.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
SSL certifikát
Jak Google tak i Seznam upřednostňují ve svých vyhledávačích stránky, které jsou zabezpečeny pomocí SSL certifikátu. V praxi to poznáte podle toho, zda vaše stránky začínají na http nebo zabezpečené https. Tato změna je poměrně jednoduchá, získání https adresy vašich stránek zajistí vaše hostingová firma nebo programátor, který se o váš web stará. Finanční investice do této změny bude maximálně v řádu desetikorun, vzhledem k tomu že lze již využívat služeb bezplatného Let’s Encrypt certifikátu. Dále je potřeba vyřešit všechny zdroje, které jsou ve vašem webu vloženy tak, aby byly také s https. Tedy například pokud máte na webu vloženy vzdálené obrázky, zkontrolujte aby byly všechny zabezpečené. Pokud tak neučiníte bude vyhledávač takové stránky považovat za nebezpečné. A upozorní vás na to i váš prohlížeč ve stavovém řádku.
Responzivní design
Responzivní design znamená, že se vaše web stránky budou automaticky graficky přizpůsobovat danému zařízení, na kterém budou zobrazovány. Tedy bude uživatelsky přístupné jak na velkých monitorech, tak i na mobilních telefonech. Této schopnosti přihlédnou ve svém hodnocení nejen vyhledávače, ale i vaši zákazníci to ocení. Redesign stávajících neresponzivních stránek do responzivní podoby není jednoduchá a svěřte ji zkušenému programátorovi. Mnohdy bude jednodušší vytvořit raději web zcela nový.
Copywriting a unikátnost textů
Copywriting je jednou z nejdůležitější částí SEO technik. Správně napsaný text musí být nejen srozumitelný pro vás, ale i pro vyhledávače. Musí ve správném poměru obsahovat klíčová slova, správně označené nadpisy H1, H2… A to co vyhledávače určitě vyhodnotí jako nejvíce pozitivní, bude unikátnost textů. Neopisujte, nekopírujte. Vyhledávače to poznají a udělí vašemu webu horší skóre kvality. Také často měňte obsah vašich stránek, měly by být co nejčastěji aktualizovány. Web kde jsou uvedeny pouze statické, historické informace, příliš zájem vyhledávačů nezajistí.
Linkbuilding
Čím více odkazů na váš web odkazuje, tím budete pro vyhledávače kvalitnější. Není ovšem ale odkaz jako odkaz. Pokud na váš bude odkazovat kvalitní web, například se o vás zmíní celostátní novinový server, bude toto daleko lépe posuzováno. Příliš si naopak nepomůžete, pokud si s kamarády vyměníte 1:1 odkazy na své weby. Linkbuilding je tak trochu věda a věnujte se jí cíleně pouze tehdy, když budete vědět, co děláte. Doporučit také můžete interní prolinkování v rámci vašeho webu, mezi různými stránkami. K pospojování tématicky podobných článků můžete použít štítky.
Krátké URL adresy
Ideální URL adresy jsou krátké a uživatelsky srozumitelné. Používejte přímo v adresách klíčová slova související o obsahem stránky. Pomůžete tak vyhledávačům porozumět hlavnímu obsahu a poslání stránky a tím jejímu správnému zaindexování a lepší pozici mezi dalšími weby.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
Přístup pro roboty
Aby vůbec Googlebot a Seznambot mohli váš web procházet, musíte jim to povolit. Toto zajistíte jednoduchou řádkou v soboru „robots“, který naleznete v hlavním adresáři vašeho webu nebo přímo v každé veřejné stránce vašeho webu. Nastavení tohoto je pomocí HTML velmi jednoduché – stačí uvést příkaz content=”all, follow”‘. Pokud z nějakého důvodu nechcete, aby roboti vaše stránky procházeli, můžete jim to naopak i zakázat.
Google snippety
Snippet je jednoduchá Google funkce, kdy stačí na web vložit určený HTML kod , který pak Google například zobrazí formou hodnotících hvězdiček. Vyhledávání také takto pomůže zobrazení informací o hledané stránce v pravém boxíku s detailními informacemi (náhledem stránky, mapou sídla firmy, kontaktními údaji, otvírací dobou…).
Relevantní prokliky
Ať už v textu odkazujete na určitou jinou část stránky nebo jiný web, měl by tento odkaz být stručný, graficky zvýrazněný a především by měl vyjadřovat to, co na odkazované stránce bude nalezeno. Nepoužívejte tedy odkazy formou „klikněte zde”, to je naprosto špatně.
Obrázky
Pomozte vyhledávačům pomoci zjistit, co na obrázku, který máte vložen na webu, vlastně je. Pro tuto informaci slouží HTML tag „alt“, ve kterém můžete každý obrázek krátce popsat. Stačí popsat několika slovy, co obrázek obsahuje. Využívejte v popisu obrázků odpovídající klíčová slova. Většina redakčních systémů tuto možnost obsahuje, je spíše na vás, abyste se popisům obrázků věnovali. Navíc pokud se z nějakého důvodu obrázek návštěvníkovi nezobrazí, „alt“ text se u chybějícícho obrázku zobrazí a čtenář má alespoň takto základní představu, co na stránce chybí.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.