• Vytvořit e-shop
  • Vytvořit web
  • E-shop kdekoli
  • Dropshipping
  • Pokladní systém EET
  • Inspirace pro podnikání
  • Externí sklad
  • Dopravomat
MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání
  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti

MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání

  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti
SEO

Vyhledávače se snaží být jako lidé. SEO pro lidi

napsal David Srpen 31, 2018
Vyhledávače se snaží být jako lidé. SEO pro lidi

Doby, kdy se SEO (search engine optimization – optimalizace pro vyhledávače) dělalo pomocí skrytých textů na stránce a spamovalo se pomocí klíčových slov, jsou pryč.

SEO

To je moc dobře. Kvalitní obsah a poctivý přístup k SEO tak dostal zelenou. Od té doby je nejvíce ceněno kvalitní SEO.

Vzpomínáte, když jste mohli na webech a eshopech narazit na texty psané bílou barvou na bílém pozadí? Pokud ne, tak se možná divíte, proč by někdo takovou šílenost dělal. Ale dělalo se to často a rádo. Lidé se tak snažili vyhledávačům podstrčit jiné texty než viděli návštěvníci. Takže jste mohli vidět něco takového, kdy se text objevil pouze ve chvíli, kdy jste přesně něj přejeli myší.

Čím dál tím méně se také setkáváme s texty a dalšími technikami, kdy se spamovalo klíčovými slovy. To spočívalo v tom, že jste si vzali vyhledávané slovo a zkoušeli ho dostat na stránku co možná nejvícekrát. Stejně jako následující text, který se snaží slovo „iPhone X“ dostat do vět tolikrát, že by to bylo na guinnessův rekord.

SEO je dnes již naštěstí úplně o něčem jiném.

Vyhledávací algoritmy jsou inteligentní. Snaží se hodnotit obsah podle kvality a ne podle počtu klíčových slov. Vyhledávače nyní více plní svůj základní princi – vyhledávání. Vyhledávače se snaží vyhledat nejrelevantnější odpověď na vyhledávací dotaz návštěvníka (vyhledávací dotaz je to, co lidé zadávají do vyhledávačů).

Podle čeho se SEO na vašich stránkách hodnotí? Základem je, že vaše stránky na webu, eshopu nebo blogu musí být odpovědí na vyhledávací dotazy. Pokud nejsou, tak se nikomu zobrazovat nebudou (nebo budou ale na hodně špatné pozici). To znamená, že na SEO musíte myslet již ve chvíli, kdy stránky tvoříte a ne až poté. Je zapotřebí si zjistit vyhledávací dotazy a podle nich tvořit strukturu svých stránek. Pokud někdo bude na vyhledávačích vyhledávat „jak pečovat o kožené výrobky“, tak pokud je pro vás takový vyhledávací dotaz relevantní, tak by bylo fajn, když budete mít na svých stránkách jednu stranu (např. článek) věnovaný tématu jak pečovat o kožené výrobky.

Kde si vyhledávací dotazy zjistit?

Jsou dvě možnosti:

www.sklik.cz

Sklik je reklamní systém pro vyhledávač Seznam.cz. Najdete zde nástroj, který ukazuje vyhledávací dotazy na tomto vyhledávači. Stačí se na výše uvedené adrese přihlásit a jít do Nástroje -> Návrh klíčových slov.

Druhou možností je:

www.adwords.com

Zde nahoře na liště zvolíte Nástroje -> Plánovač klíčových slov. Najdete tak, jaké vyhledávací dotazy se používají na vyhledávači Google.

Vyhledávací dotaz (jako např. „jak pečovat o kožené výrobky“) tedy již máme. Na dvou výše uvedených odkazech jsme si našli, jaké vyhledávací dotazy lidé používají ve spojitosti s našimi stránkami. Nyní ale, co s těmito dotazy uděláme? Vezmeme jednu stránku a správně slova umístíme. Kam?

  • do titulku stránky,
  • do popisu stránky,
  • do url adresy,
  • do textu,
  • do nadpisu H1,
  • do altu u obrázku.

Jakmile toto máme, tak je naše stránka připravena, aby měla dobré výsledky ve vyhledávání. Dříve se ještě řešil tag keywords. Ten ale lidé  používali k zadávání nekorektních slov a snažili se tak podvést vyhledávače. Vyhledávače proto přestali tento tag používat (uvádí se, že tento tag má smysl vyplňovat jen v případě, že máte zpravodajský server a můžete se zobrazit v tzv. google zprávách).

Důležitým faktem, na který bychom neměli zapomínat, je to, že optimalizaci stránek děláme vždy pro lidi. Nikdy ne pro vyhledávače. Vyhledávače se snaží být stále chytřejší. Co to znamená? Že se snaží přizpůsobovat lidskému myšlení a chování. Takže když optimalizujete pro lidi, tak optimalizujete pro vyhledávače. Pište texty tak, aby se dobře četli lidem a nesnažte se do nich vnutit co možná nejvíce vyhledávacích dotazů (neboli klíčových slov).

Často se v praxi setkáváme s tím, že lidé řeší, jak optimalizovat pro Seznam a jak pro Google. Optimalizace je ale jen jedna. Nemusíte zvlášť řešit každý vyhledávač. Stránky také máte jen jedny. Optimalizujte podle obecně doporučených zásad, mějte kvalitní obsah a kvalitní stránky. Výsledek se pak dostaví na více vyhledávačích.

Dále nepodceňujte i mobilní verzi stránek. Vaše stránky se musí dobře zobrazovat i na mobilech a tabletech. Pokud ne, tak vás to může ve vyhledávačích srazit dolů. Vše si otestujte včetně rychlosti načítání stránek.

U SEO nesmíme zapomínat na linkbulding. Tedy tvorbu zpětných odkazů. Ale o tom si povíme zase příště.

 

0 komentář
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
David

předcházející článek
Podnikatelská panička
další článek
Podnikatelský čas?

Také by se vám mohlo líbit

Jak se dozvíte o penalizaci od Googlu?

Srpen 17, 2018

Google: Algoritmus BERT zamíchá s pořadím ve vyhledávání

Leden 13, 2020

SEO TIPY PRO ROK 2019

Leden 25, 2019

SEO pro začátečníky: 9 tipů pro zlepšení pozic...

Leden 23, 2020

Marketingové trendy v roce 2020

Leden 10, 2020

JAK NAPSAT ČLÁNEK, KTERÝ UPOUTÁ

Červen 6, 2019

SEO: Parametrické kategorie vystřelí váš eshop na přední...

Leden 17, 2020

FAKTURUJTE ZDARMA



TVORBA FAKTUR ZDARMA
online, rychle, snadno, bez registrace. 

Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

  • 1

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 2

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
  • 4

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 5

    10 TIPŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Září 27, 2018
  • 6

    3 bezplatné nástroje pro tvorbu grafiky

    Červenec 31, 2018
  • 7

    JAKÉ PODNIKÁNÍ FRČÍ V USA

    Listopad 1, 2018
  • 8

    Podnikatelská panička

    Srpen 31, 2018
  • 9

    PŘIVÝDĚLEK ALIAS „BOKOVKA“

    Leden 9, 2019
  • 10

    TVORBA LOGA – ZDARMA

    Říjen 12, 2018

Nejnovější komentáře

  • Antonín: Jak nahradit nedostatkovou webkameru
  • Klára: 21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA
  • Martin: Podmínky podnikání v Česku – je to čím dál horší
  • Martin: Jak začít online podnikání
  • Jan: ČASOVÁ OSA V GOOGLE MAPS

Sledujte nás na Facebooku

Bohemiasoft

Štítky

3. a 4. vlna EET (7) banky (5) blog (8) cenotvorba (5) covid-19 (6) CSS (6) daně (14) DPH (6) EET (16) EET 2020 (7) eshop (41) extra tip (8) facebook (18) fakturace (9) faktury online (9) faktury zdarma (7) franchising (7) fulfillment (10) Google (11) Google Disk (7) HTML (6) inspirace (13) kancelářské aplikace (4) koronavirus (9) marketing (9) nápady na podnikání (23) návštěvnost (5) obrázky (5) platební brána (7) platební karta (6) podnikání (4) SEO (5) sklad (8) sociální sítě (9) software (5) start podnikání (25) startup (13) tvorba eshopu (54) tvorba webu (48) videa (5) web (14) webareal (21) wordpress (4) zaměstnanci (6) zombeek (28)

O NÁS – BOHEMIASOFT s.r.o.

Jsme tvůrci tohoto magazínu. Snažíme se zprostředkovat a předat ty nejlepší informace pro usnadnění vašeho podnikání. Chcete nám v naší práci pomáhat? Máte zkušenosti z podnikání, o které byste se rádi podělili? Chcete zveřejnit svůj příběh v rubrike Inspirace? Napište nám na info@bohemiasoft.cz, domluvíme se. Děkujeme.

Oblibené články

  • 1

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 2

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
Promotion Image

START PODNIKÁN

Promotion Image

INSPIRACE

  • Facebook
  • Email

@2018 - Bohemiasoft. All Right Reserved.


Nahoru