Trh s oblečením představoval v roce 2014 přes 621 miliard dolarů. Ukrojte si svou část z tohoto obrovského koláče.
Trh s dámským oblečením se za posledních pár let dokázal velice rozšířit. V roce 2014 trh dosáhl neskutečných 621 miliard dolarů. To znamená růst přes 12 % (celosvětové statistiky). Očekává se, že růst bude pokračovat ještě minimálně v několika následujících letech. Nejlépe na tom jsou obchody, které jsou schopné nabídnout něco speciálního (obsluhují určitý specifický segment trhu). Udává se, že tyto obchody mohou růst ještě rychleji než zbytek trhu. Hlavně je to obrovská příležitost pro malé obchodníky, kteří se mohou úzce specializovat. Tento trh je hodně specifický- neplatí zde, že velké značky ho dokáží celý obsadit a že není možné se prosadit proti firmám, které mají milionové rozpočty na marketing.
Výhodou také je, že na tomto trhu jsou příležitosti k rozšíření. Je možné přecházet od jednoho produktu k druhému a to bez narušení stylu obchodu. Např. můžete začít prodejem šatů pro formální příležitosti a poté rozšířit své podnikání o módní doplňky. Existuje zde mnoho různých směrů a proto se tento trh doporučuje pro začínající podnikatele.
Pokud bychom se bavili o online prostředí, tak se zde silně uplatňují dropshippingové systémy. To znamená, že nepotřebujete své vlastní produkty. Nemáte náklady na sklad apod. Nahrajete produkty na eshop – data vám poskytne dodavatel – a poté se staráte pouze o marketing. Objednávka je přeposlána velkoobchodnímu dodavateli. Ten ji kompletně vyřídí včetně reklamace.
Než začnete budovat značku, tak je zapotřebí se dobře zamyslet nad produkty. To znamená, že se můžete nejdříve pustit do prodeje např. sukní nebo blejzrů. Nebo chcete být méně formální a zaměříte se na prodej triček a mikin? Vše je možné. Výběr produktů ovlivní váš marketing a způsob komunikace.
Udává se, že základem úspěchu pro módní oblast jsou vizuálně působivé marketingové kanály. To znamená hlavně Instagram a Pinterest. S nimi se doporučuje začít, pokud prodáváte dámské oblečení. Instagram má sklon oslovovat především mladší publikum. Pro oslovení staršího publika je lepší využít Facebook.
Na Instagramu se doporučuje začít vyhledáváním vhodných hashtagů, které používá vaše cílová skupina. Pokud byste prodávali např. sportovní oblečení, tak je dobré se zaměřit na instagramové profily o sportovním životním stylu. Důležití jsou influenceři. To jsou účty, které mají kolem sebe veliké množství sledujících a svou vlastní komunitu. Je dobré, pokud se aktivně zapojíte do diskuzí ohledně témat, o kterých tato cílová skupina diskutuje.
Jak už jsme se zmiňovali, tak móda podléhá vizuálním nákupům. Proto jsou zde velice důležité obrázky a pokud zvládnete natočit videa, tak máte ještě větší šanci na úspěch.