Sledujete a analyzujete návštěvnost svého webu a rádi bystě věděli, jak je na tom konkurence? Přinášíme vám tip na to, jak o konkurenčním webu zjistit maximum. Staňte se špiónem a využijte informací pro své podnikání.
Myslíte si, že to není možné? Omyl. O konkurenčním webu můžete zjistit plno informací. Překvapivě mnoho a to pomocí služby Similarweb.com. Návštěvnost můžete v některých případech odhalit také pomocí služby Toplist.cz nebo Netmonitor.cz.
JAK ZJISTIT NÁVŠTĚVNOST WEBU KONKURENCE
Pro zjištění návštěvnosti cizího webu můžete vyzkoušet službu Similarweb.com. Nejde o službu, která by měřila každý pidi web, ale pokud je vaše konkurence v online prostředí jen trochu známá, funguje tato služba velice dobře.
Co všechno pomocí této služby dokážete ve free verzi zjistit – je toho opravdu hodně:
- Návštěvnost webu za zvolené období
- Průměrnou délku návštěvy
- Počet zobrazených stránek jedním návštěvníkem
- Procentuální počet návštěvníků, kteří okamžitě stránku opustili
- Zdroje návštěvnosti
- Návštěvnost podle zemí
- Odkazující stránky
- Vyhledávaná slova
- Podíl sociálních sítí na návštěvnosti webu
- Reklamní kampaně
- Podobné stránky
V bezplatné verzi můžete zjistit data za poslední 3 měsíce provozu, v placené verzi až za 3 roky. Free verze také umožňuje porovnat mezi sebou pouze 2 weby.
Zkusili jsme vyhledat informace o webu www.czc.cz, kde je statistika opravdu velmi dobrá. U menších webů, ale některé statistiky budou úplně chybět. Pro start analýzy stačí zadat adresu webu do políčka „Analyse any Website or App“ v horní části stránky. Dostanete takovýto přehled:
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
Zajímavá je také sekce „Referrals“, kde levý sloupeček zobrazuje odkazující stránky, ze kterých uživatelé na analyzovaný web czc.cz přišli. Pravý sloupeček naopak zobrazuje stránky, kam se návštěvníci přesunuli po opuštění tohoto webu.
POROVNÁNÍ 2 WEBŮ
Užitečné je porovnání 2 různých URL. Druhý web, v našem vzorovém případě alza.cz, přidáte k porovnání pomocí tlačítka „Compare“:
Seznam porovnávaných parametrů je již skromnější, porovnat lze mezi sebou:
- Návštěvnost webů za zvolené období
- Průměrnou délku návštěvy
- Počet zobrazených stránek jedním návštěvníkem
- Procentuální počet návštěvníků, kteří okamžitě stránku opustili
- Zdroje návštěvnosti
Údaje z této šikovné služby nelze brát jako 100%. Ale pro základní využití určitě dobře poslouží. Přejeme vám hodně úspěchů s analýzou konkurenčních webů, využijte tyto informace ke svému prospěchu!